Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας; Μάλλον δεν υπάρχει μόνο μία καθολική απάντηση σ’ αυτή την ερώτηση. Στη βιομηχανία της μόδας όμως φαίνεται πως κάποια labels έχουν βρει τη συνταγή και μπορούν να διηγούνται το δικό τους success story. Το Lyst που αναλύει τη συμπεριφορά περίπου 9 εκατομμυρίων καταναλωτών έχει βγάλει την ετυμηγορία του για το πρώτο τετράμηνο του 2020. Λαμβάνοντας υπόψιν τις αναζητήσεις μέσα από μια λίστα που περιλαμβάνει πάνω από 12 χιλιάδες brands, κατέληξε στο top 10 που περιλαμβάνει αυτά που μoιάζουν να έχουν μπει πιο δυναμικά στη νέα χρονιά.
Αν και πολλοί επιμένουν πως έχει έρθει το τέλος του streetwear, οι καταναλωτές έχουν διαφορετική άποψη. Έτσι στην πρώτη θέση παραμένει για τρίτη συνεχή χρονιά το brand Off-White, που ανήκει στον Virgil Abloh. Ακολουθεί ο Balenciaga, ο οποίος κατάφερε σύμφωνα με το Lyst να "σκαρφαλώσει" τόσο ψηλά χάρη στο εντυπωσιακό fashion show που παρουσίασε στο Παρίσι πριν από λίγο καιρό και είχε θέμα το τέλος του κόσμου. Η Nike βρίσκεται στην τρίτη θέση, γεγονός που οφείλεται στο lockdown σε όλο τον κόσμο, μία κατάσταση που αύξησε τις ανάγκες –και άρα τις αναζητήσεις- για φόρμες, hoodies και ρούχα με πιο sporty διάθεση. Οι ιταλικοί οίκοι Prada, Moncler, Fendi, Valentino και Versace αλλά και ο γαλλικός Saint Laurent, που έχει στο τιμόνι τον Anthony Vaccarello, ολοκληρώνουν τη λίστα.
Για όσους αναρωτιούνται πού βρίσκεται η Bottega Veneta του Daniel Lee, μπορεί να μην τα κατάφερε στο top 10, όμως η Cassette bag (και όχι τα mules) είναι το σύμφωνα με το Lyst το αξεσουάρ που αξίζει περισσότερο αυτή τη στιγμή σαν επένδυση. Παράλληλα ένα new entry στην ίδια λίστα είναι και το νεοϋορκέζικο label Telfar, που υπογράφει vegan δερμάτινες τσάντες. Αυτή ειδικά η είσοδος αντικατοπτρίζει πλήρως την αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού, που έχει αρχίσει να ψάχνει όλο και πιο έντονα πιο βιώσιμες και ηθικές εναλλακτικές.
Η πανδημία άλλαξε σημαντικά τις καταναλωτικές συνήθειες του κόσμου
Πέρα από τη λίστα με τα brands που είχαν τις περισσότερες αναζητήσεις τους τελευταίους μήνες, το Lyst ανέλυσε και το πώς ο κορωνοϊός άλλαξε τη ζωή και άρα τις καταναλωτικές συνήθειες του κοινού. Η στροφή από τα πιο hot brands σ’ αυτά που παρέχουν άνεση ήταν σαφής. Μία μάσκα Off-White που κοστίζει 95 δολάρια για παράδειγμα ήταν το πιο περιζήτητο ανδρικό αξεσουάρ, καθώς κατάφερε να γίνει sold out σε όλο τον πλανήτη και τώρα πωλείται σε resale πλατφόρμες ακόμα και σε τριπλάσια τιμή. Η συνολική αύξηση στις αναζητήσεις που αφορούν στις μάσκες άγγιξε το 496%.
Στα γυναικεία αξεσουάρ, μπορεί η Cassette bag να ήταν στην πρώτη θέση, όμως στη λίστα κυριάρχησε το statement loungewear. Η tiger φούτερ μπλούζα της Anine Bing, τα 993 sneakers της New Balance αλλά και τα Air fleece joggers της Nike ήταν μερικά από τα κομμάτια που έψαχνε ο κόσμος τον τελευταίο καιρό.
"Η δική μας έρευνα δείχνει πως ο κόσμος συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τα ισχυρά brands ακόμα και σε περιόδους αβεβαιότητας. Παρόλα αυτά η βιομηχανία αλλάζει και ο Covid-19 επιταχύνει ακόμη περισσότερο τις αλλαγές που είχαν ήδη ξεκινήσει. Αυτή την περίοδο λοιπόν η digital επικοινωνία είναι πιο σημαντική από ποτέ για τα fashion brands. Η πληροφόρηση και η επικοινωνία είναι τα κλειδιά. Αυτοί που θα προσαρμοστούν πιο γρήγορα στο τοπίο που αλλάζει, θα είναι και αυτοί που θα θριαμβεύσουν" σχολίασε ο Chris Morton, ιδρυτής του Lyst.