Ο κόσμος της μόδας προσπαθεί να μπει σε μια νέα κανονικότητα, αλλά οι Εβδομάδες Μόδας αυτόν τον Σεπτέμβρη θα είναι διαφορετικές από ό,τι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε. Σε Παρίσι, Μιλάνο, Λονδίνο και Νέα Υόρκη αναμένεται να παρουσιαστούν οι νέες δουλειές πολλών σχεδιαστών (αλλά όχι όλων), ακολουθώντας τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα και έχοντας τα ψηφιακά μέσα ως ένα εργαλείο που θα επιτρέψει στην εικόνα να ταξιδέψει στο ευρύ κοινό. Λίγες μέρες πριν αρχίσουν να διοργανώνονται οι Εβδομάδες Μόδας, λοιπόν, αναρωτιόμαστε: σε τι χώρους θα γίνουν; Θα έχουν ελάχιστους καλεσμένους ή μήπως καθόλου; Κι αν υπάρχουν καλεσμένοι, θα πρέπει να φοράνε μάσκα;
Στο Παρίσι
Η Fédération de la Haute Couture et de la Mode έχει ήδη ανακοινώσει ότι τα shows θα γίνουν κανονικά στο Παρίσι από τις 28 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 6 Οκτωβρίου με τους απαραίτητους περιορισμούς. Ο φορέας είναι αποφασισμένος να επαναφέρει την Εβδομάδα Μόδας της πόλης, συνδυάζοντάς τη με ψηφιακές καινοτομίες που προέκυψαν μέσα στην κρίση της πανδημίας. Έτσι, η διοργάνωση θα υποστηρίζεται από μια πλατφόρμα μέσω της οποίας όλα τα shows θα μεταδίδονται ψηφιακά σε όσους δεν θα μπορούν να παραβρεθούν.
Στη Νέα Υόρκη
Κάτι ανάλογο αναμένεται να συμβεί και στη Νέα Υόρκη, όπου η διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας θα μειωθεί φέτος κατά 3 μέρες, εξαιτίας της απουσίας πολλών οίκων. Έτσι, το Fashion Week της πόλης θα πραγματοποιηθεί από τις 13 έως τις 17 Σεπτεμβρίου. Κάποια shows θα γίνουν με τον πατροπαράδοτο τρόπο, ενώ άλλα θα μεταδοθούν ψηφιακά, μέσω της πλατφόρμας Runway 360 την οποία δημιούργησε τον Ιούλιο το CFDA, το Συμβούλιο των Σχεδιαστών Μόδας των ΗΠΑ. Ακόμα κι έτσι όμως, οι απουσίες θα είναι ηχηρές, αφού ήδη πολλοί οίκοι συνώνυμοι της αμερικάνικης μόδας έχουν δηλώσει ότι δεν θα συμμετάσχουν, όπως οι Marc Jacobs, Proenza Schouler και Michael Kors.
Οι υγειονομικοί κανόνες για την αντιμετώπιση της πανδημίας πρόκειται επίσης να φέρουν κάποιες αλλαγές στη διεξαγωγή των shows: Θα επιτρέπονται μόνο 50 επισκέπτες, οι οποίοι θα παρακολουθούν τις πασαρέλες που θα γίνονται σε εξωτερικούς χώρους κατόπιν θερμομέτρησης και μόνο με χρήση προστατευτικής μάσκας.
Στο Λονδίνο
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας θα υπάρξουν κάποια φυσικά shows ενώ άλλα θα γίνουν ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας LFW που θα φιλοξενήσει αποκλειστικό περιεχόμενο από σχεδιαστές. Οι ημερομηνίες διεξαγωγής της Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου είναι από 17 έως 22 Σεπτεμβρίου, ενώ η κεντρική ιδέα όλης της διοργάνωσης θα είναι η αειφορία. Ο οίκος Burberry έχει γνωστοποιήσει ότι θα κάνει στις 17 Σεπτεμβρίου μια εκδήλωση σε εξωτερικό χώρο η οποία θα μεταδοθεί και ψηφιακά. "Τώρα περισσότερο από ποτέ, πρέπει να ξανασκεφτούμε, να αλλάξουμε", αναφέρεται στο δελτίο Τύπου. "Πάντα μάς έλκυε η φύση και σήμερα εστιάζουμε στην αγνότητα και την απλότητα της υπαίθρου".
Στο Μιλάνο
Στο Μιλάνο, τέλος, έχει ήδη προγραμματιστεί να γίνουν 50 εκδηλώσεις, από τις 22 έως τις 28 Σεπτεμβρίου. Η Εβδομάδα Μόδας της Ιταλίας θα είναι επίσης "phygital", θα υπάρχει δηλαδή συνδυασμός φυσικών και ψηφιακών catwalks. Είκοσι οκτώ brands (ανάμεσά τους οι οίκοι Fendi, Max Mara, Etro, Marni και Versace) σχεδιάζουν να οργανώσουν ένα είδος ζωντανής μετάδοσης των shows.
Οι ηχηρές απουσίες
Μένει ωστόσο να μάθουμε ποιοι ακριβώς είναι οι σχεδιαστές που θα συμμετέχουν, καθώς κάποιοι επηρεασμένοι από την κρίση, δεν θα μπορέσουν να παρουσιάσουν νέα συλλογή, ενώ άλλοι έχουν ήδη δηλώσει πως η κρίση του Covid είναι μια ευκαιρία να γίνει μια αναθεώρηση των ασφυκτικών περιορισμών που επιβάλλει η βιομηχανία της μόδας στους δημιουργούς. Έτσι, οι οίκοι Saint Laurent και Gucci έχουν ήδη γνωστοποιήσει ότι δεν θα συμμετάσχουν στις Εβδομάδες Μόδας σε Παρίσι και Μιλάνο αντίστοιχα. Ανάμεσα στους οίκους που δεν θα πάρουν μέρος είναι επίσης οι Dries Van Noten, Givenchy κ.ά. Αντίθετα, ο Dior επιβεβαίωσε ότι θα πραγματοποιήσει catwalk με "αναμφίβολα περιορισμένο κοινό", υπενθυμίζοντας ότι οι Εβδομάδες Μόδας "είναι ζωτικής σημασίας για τη βιομηχανία της μόδας αλλά και για την οικονομία των πόλεων όπου διεξάγονται".
Πηγή: madamefigaro.gr