Ο κόσμος της μόδας έχει να μοιραστεί νέα που δεν αφορούν αποκλειστικά συλλογές και τάσεις. Οι μεγάλες αλλαγές σε επίπεδο καλλιτεχνικής διεύθυνσης συνεχίζονται με την αποχώρηση του Jonathan Anderson από τη Loewe μετά από 11 χρόνια και την ανάληψη του ρόλου από τους Jack McCollough και ο Lazaro Hernandez της Proenza Schouler. Δύο μέρες μετά ανακοινώθηκε και ο διορισμός του Miguel Castro Freitas στον Mugler, ενώ η αποχώρηση του πρώην Creative Director, Casey Cadwallader, προηγήθηκε- και μάλλον πέρασε στα ψιλά. Πάμε να δούμε, όμως, αναλυτικά όλα τα fresh news των τελευταίων ημερών:
Η νέα εποχή Loewe
Η φήμη ότι το δίδυμο πίσω από το νεοϋρκέζικο brand Proenza Schouler προορίζεται για τη θέση του Jonathan Anderson στον Loewe (καθώς ο ίδιος φημολογείται ότι θα αναλάβει τον οίκο Dior) επιβεβαιώθηκε με επίσημη ανακοίνωση στις 24 Μαρτίου.
"Η δουλειά τους τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης μόδας, ενώ παράλληλα καλλιεργούν έναν συνεχή διάλογο με τη σύγχρονη κουλτούρα. Η σχεδιαστική τους πρακτική, που έχει τις ρίζες της σε μια αυστηρή εξερεύνηση του χειροποίητου φιλτραρισμένο μέσα από μια καλλιτεχνική ευαισθησία, έχει εξελίξει το τοπίο της βιομηχανίας και ευθυγραμμίζεται με τις αξίες που υπογραμμίζουν την 179χρονη κληρονομιά της Loewe", αναφέρει ο οίκος για τους Jack McCollough και Lazaro Hernandez.
Οι σχεδιαστές με τη σειρά τους δήλωσαν: "Είναι απίστευτη η τιμή για εμάς να ενταχθούμε στην Loewe, έναν οίκο του οποίου οι αξίες και η αποστολή ευθυγραμμίζονται στενά με τις δικές μας. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τις εξαιρετικές ομάδες και τους τεχνίτες του, το ταλέντο των οποίων -υπό την εξαιρετική καλλιτεχνική διεύθυνση του Jonathan Anderson- έχει διαμορφώσει την Loewe σ' αυτή την τεράστια πολιτιστική δύναμη που είναι σήμερα".
Οι McCollough και Hernandez, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει συνήθως με τις αντικαταστάσεις, έρχονται να διαδεχτούν έναν εξαιρετικά επιτυχημένο καλλιτεχνικό διευθυντή και να αναλάβουν έναν οίκο που γνώρισε στα 11 χρόνια της θητείας του Anderson, τεράστια αύξηση στα έσοδά του - εκτός από καλλιτεχνική επιτυχία. Τα προϊόντα της Loewe, χάρη στην ευφυή δημιουργικότητα του Anderson, βρέθηκαν συχνά ανάμεσα στα πιο δημοφιλή των τριμήνων και η Loewe ανάμεσα στα hottest brands, στις λίστες του The Lyst. Οι σχεδιαστές του Proenza Schouler, ωστόσο, δεν είναι μια επιλογή χωρίς σκέψη ή βάθος : ξεκίνησαν το brand τους ως απόφοιτοι της σχολής Parsons και αμέσως τράβηξαν την προσοχή της βιομηχανίας πάνω τους. Στα 23 χρόνια ως καλλιτεχνικοί διευθυντές (και ιδιοκτήτες) της Proenza Schouler κατάφεραν να εδραιώσουν τη νεοϋορκέζικη εταιρεία σε ένα νέο σύμβολο μοντέρνας πολυτέλειας χάρη στο ισορροπημένο μείγμα λεπτότητας, κομψότητας και καινοτομίας που συναντάμε στις συλλογές τους.
Οι ίδιοι πάντως φαίνεται πώε είναι διατεθειμένοι να εργαστούν σκληρά για να γράψουν αυτό το νέο κεφάλαιο στη Loewe: "Στόχος μας είναι να τιμήσουμε την κληρονομιά του οίκου υπό το πρίσμα των πολιτιστικών μας αναφορών και της προσωπικής μας αισθητικής. Ο ρόλος ενός creative director σήμερα θεωρούμε ότι είναι να αναδείξει τη βασική ταυτότητα του οίκου με έναν νέο τρόπο και να την κάνει να έχει απήχηση στη δεδομένη στιγμή", δήλωσαν λίγο μετά τον διορισμό τους στο Vogue Business.
Ποιος είναι ο νέος Creative Director του Mugler
Το όνομα του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Mugler, που διαδέχεται μετά από 7 χρόνια τον Casey Cadwallader, ήταν μια μικρή έκπληξη- όχι όμως για τους γνωρίζοντες της βιομηχανίας. Ο Πορτογάλος Miguel Castro Freitas έχει μια αξιοσημείωτη πορεία στη μόδα: αποφοίτησε από τη Central Saint Martins το 2004 και αμέσως"επιλέχθηκε" από τον John Galliano για να εργαστεί στον Dior. Αργότερα εργάστηκε στον Yves Saint Laurent υπό τον Stefano Pilati και στον Lanvin υπό τον Alber Elbaz. Υπήρξε επικεφαλής του tailoring στον Christian Dior όταν ηγούνταν ο Raf Simons, επικεφαλής της γυναικείας ένδυσης στον Dries Van Noten και πιο πρόσφατα, καλλιτεχνικός διευθυντής της Sportmax.
"Είναι τιμή μου να γίνομαι μέλος του οίκου Mugler", ανέφερε ο Freitas στη δήλωσή του. "Ως ένας από τους μεγαλύτερους couturiers του 20υ αιώνα, ο Mugler επαναπροσδιόρισε τη δύναμη και τα όρια της μόδας. Μαζί με τις ομάδες μου, δηλώνω ενθουσιασμό που μου δίνεται η ευκαιρία να φέρω το δικό μου όραμα, την ιστορία και το συναίσθημά μου σε αυτή τη μνημειώδη κληρονομιά".
Fashion Weeks: Οι νικητές των social media
Μπορεί το βασικό κριτήριο για το πόσο επιτυχημένη είναι η συλλογή που παρουσιάζει ένας οίκος να είναι το αν άρεσε ή δεν άρεσε (σαν συλλογή), όμως πλέον, στην εποχή των social media, υπάρχουν δείκτες που μετρούν άλλα μερίδια επιτυχίας. Ένας απ' αυτούς είναι ο Earned Media Value (EMV), ο δείκτης δηλαδή που αξιοποιούν τα τμήματα marketing των εταιρειών για να δουν πόση αξία τους έχει επιστρέψει η ορατότητά τους στα κοινωνικά δίκτυα. Σκεφτείτε το, λοιπόν, τώρα αυτό σε σχέση με τους μεγάλους οίκους μόδας και τα shows τους.
Η πλατφόρμα του Lefty, που κάνει τέτοιου είδους μετρήσεις, ανακοίνωσε τα συμπεράσματά της για τις πρόσφατες εβδομάδες μόδας. Στο Παρίσι, ο οίκος Dior συγκέντρωσε τα υψηλότερα ποσοστά ορατότητας ($84.31M σε EMV) στο Instagram χάρη, βεβαίως, και στη συνεργασία του με κορυφαίους influencers της Εβδομάδα Μόδας (όπως Mingyu, Orm Kornnaphat, Ling Ling Kwong). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Valentino με αύξηση 261% της αξίας του EMV ($68.68M), ενώ στην τρίτη θέση ο οίκος Chanel ($84.31M σε EMV).
Στο Μιλάνο, ηγέτης ήταν η Prada ($31.72M σε EMV) με τον Gucci να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με αύξηση 42% στο συνολικό του EMV ($24.04M) και στην τρίτη να προσγειώνεται ο οίκος Fendi ($24.01M σε EMV), που γιόρτασε τα 100 χρόνια.
Στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, ο οίκος Burberry βρέθηκε στην κορυφή της λίστας με τα brands που κέρδισαν τη μεγαλύτερη ορατότητα στα social media ($11.11M σε EMV). Ωστόσο, η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τη δεύτερη θέση στην οποία βρέθηκε το brand Di Petsa της ελληνίδας σχεδιάστριας Dimitra Petsa, που σημείωσε αύξηση 400%+ στην ορατότητά του ($2.12M σε EMV), ενώ στην τρίτη βρέθηκε ο βρετανός σχεδιαστής Harris Reed ($1.88M σε EMV).
Τέλος, στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης το μεγαλύτερο ποσοστό EMV ($10.48M) συγκέντρωσε ο οίκος Calvin Klein με την επιστροφή του στο πρόγραμμα και το ντεμπούτο της Veronica Leoni. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το avant-garde brand Eckhaus Latta που σημείωσε το εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης 7,738% σε Earned Media Value ($6.97M) σε σχέση με το προηγούμενο show τους, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Carolina Herrera με επίσης σημαντική αύξηση στην ορατότητά της (και $4.91M σε EMV).