Η ανεμελιά του ιταλικού νότου. Η ανάγκη για ταξίδια, ξανά! Η επιθυμία για ομορφιά και ρούχα με jet set allure... Η πρώτη πρόσκληση με φυσική παρουσία σε fashion show μετά από πολύ καιρό προκύπτει μέσα από ένα ταξιδιωτικό δοκίμιο του Τρούμαν Καπότε για την ανέγγιχτη (ακόμη) από τον χρόνο Ίσκια, που τυχαία ανακάλυψε ο Ian Griffiths κατά την περίοδο του εγκλεισμού του λόγω της πανδημίας. Τον συναντώ μία ημέρα πριν από την επίδειξη, σε μία από τις επιβλητικές σάλες του ιστορικού ξενοδοχείου "Regina Isabella", στην Ίσκια. Εκεί που κατέφευγε το σταρ σύστεμ της δεκαετίας του ’60 όταν ήθελε να αποφύγει τους παπαράτσι του γειτονικού Κάπρι.
Πορτρέτα των Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Ρίτσαρντ Μπάρτον, Κλαρκ Γκέιμπλ, μεταξύ άλλων, φιγουράρουν ακόμη στους ψηλοτάβανους διαδρόμους του. Με υποδέχεται εγκάρδια, με το χαρακτηριστικό τεράστιο χαμόγελό του και εκφράζει θαυμασμό για τον τρόπο με τον οποίο η Ελλάδα ξαναστάθηκε στα πόδια της μετά την οικονομική κρίση. Αγναντεύουμε τα σκάφη που πηγαινοέρχονται διαρκώς και τον ρωτάω τι είναι αυτό που καθιστά το στυλ Riviera τόσο διαχρονικό. "Το γεγονός ότι έκανε την εμφάνισή του το ’20 και το ’30 και έχει τις ρίζες του στον μοντερνισμό και στο design, παρότι είναι εμπνευσμένο από τις στολές πληρωμάτων των πλοίων. Είναι τόσο στενά συνδεδεμένο με αρχιτέκτονες όπως ο Le Corbusier. Καθαρές, ίσιες γραμμές σε κάθε κομμάτι. Οτιδήποτε περιστρέφεται γύρω από το resort και Riviera στυλ είναι διαχρονικό, όπως το φόρεμά σου" μου απαντάει με μια ανάσα. Πότε όμως συμβάλλει ένα ρούχο στη γυναικεία ενδυνάμωση; "Όταν με το που το φορέσεις, το ξεχνάς. Όταν δε χρειάζεται να ανησυχείς για το πώς δείχνει επάνω σου. Από τη μία, έχει να κάνει με το ύφασμα. Δεν πρέπει να τσαλακώνει ή να κακοφορμίζει. Από την άλλη, όταν γνωρίζεις πως δεν αποκαλύπτει όσα θέλεις να καλύψεις και νιώθεις ότι διαθέτει τη σωστή εφαρμογή. Μόνον έτσι αισθάνεσαι αυτοπεποίθηση για την εμφάνισή σου". Σκέφτομαι ότι τα ρούχα της MaxMara διαθέτουν αυτά τα ατού, ενώ επιπλέον ενδείκνυνται για τις μεσογειακές σιλουέτες. Πώς το καταφέρνει σε μια εποχή που η πλειονότητα των σχεδιαστών δημιουργεί για γυναίκες σε size 0; "Όλα μας τα δείγματα γίνονται σε 42, πράγμα ασυνήθιστο. Απευθυνόμαστε σε γυναίκες με όλους τους σωματότυπους. Δε θέλουμε να εξαιρέσουμε καμία. Βρίσκουμε τρόπους κάθε κομμάτι να εφαρμόζει τέλεια σε κάθε τύπο γυναίκας" λέει χαμογελώντας διαρκώς.

Το βλέμμα μου εστιάζει εδώ και ώρα στο moodboard της νέας συλλογής. Μια ωδή,
θα μπορούσε να πει κανείς, στο νησί της Ίσκια. Πώς γεννήθηκε αυτή η έμπνευση; Ήταν ανέκαθεν θαυμαστής του Καπότε; "Βρήκα τυχαία το εν λόγω βιβλίο, το "Local Color”. Μελετούσα για καιρό την ταξιδιωτική λογοτεχνία, το έργο του Χέμινγουεϊ και του Γκρεγκ Γκριν. Στην πορεία ανακάλυψα ότι ο Καπότε είχε γράψει αυτό το βιβλίο, το
οποίο δε διατίθεται πλέον και είναι δύσκολο πράγματι να το αποκτήσεις, παρότι όταν γράφτηκε ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές. Όλα τα μέρη που περιγράφει παραμένουν αναλλοίωτα στον χρόνο. Διαβάζοντάς το, ανακάλυψα μια πολύ χαλαρή προσέγγιση του travelling. Μιλάει για τη χαρά της μετάβασης από το ένα σημείο στο άλλο. Φέρ’ ειπείν, το ταξίδι από την Αθήνα στην Ίσκια πρέπει να είναι μια διασκεδαστική εμπειρία. Σκέφτηκα ότι πρέπει να αρχίσουμε να ταξιδεύουμε ξανά. Και πως ήθελα να σχεδιάσω ρούχα για τις γυναίκες που ταξιδεύουν, που όταν τις κοιτούν στα αεροδρόμια, αναρωτιούνται "πού πηγαίνει, ποια είναι;”. Ένα ακόμα στοιχείο του βιβλίου που με μάγεψε είναι το γεγονός ότι ο Καπότε έμεινε στην Ίσκια για τέσσερις μήνες, κυρίως γράφοντας. Εκεί ήταν που αποφάσισα να αλλάξω τον τρόπο ζωής μου. Συνήθιζα να επιστρέφω από τη Ρέτζιο Εμίλια, όπου είναι το γραφείο μου, στο σπίτι μου στην Αγγλία κάθε Σαββατοκύριακο. Δε θα το ξανακάνω. Πλέον, θα κάθομαι στο Μιλάνο για δύο-τρεις εβδομάδες και στην Αγγλία για περίπου 10 ημέρες. Θέλω να απολαμβάνω στο έπακρο το κάθε μέρος. Να το αφουγκράζομαι ολοένα και καλύτερα".

αέρινο μετάξι, ενώ η μεσαιωνική σιλουέτα επαναπροσδιορίζεται μέσα από sportswear
στοιχεία, απαραίτητα για την go-anywhere κομψότητα.
Θυμάμαι μια φράση του Achille Maramotti, του ιδρυτή της MaxMara: "Πρέπει πάντα να σκέφτεσαι τη γυναίκα που θα φορέσει τα ρούχα στην πραγματική ζωή". Ποιες είναι λοιπόν οι γυναίκες ή τα style icons που είχε στο νου του όταν δημιουργούσε τη συλλογή; "Σκεφτόμουν προσωπικότητες όπως η Marella Agnelli. Τις Swans, αλλά με μια πολύπλευρη καθημερινότητα, καθώς πλέον είναι γυναίκες καριέρας. Θα ήταν λάθος να σκεφτόμουν απλώς μια κινηματογραφική σταρ ως ενσάρκωση της γυναίκας MaxMara. Ναι, είναι μεγάλη ικανοποίηση να βλέπεις ότι μια ντίβα φοράει τα ρούχα σου, αλλά η μεγαλύτερη όλων είναι όταν περπατάς στον δρόμο και τα βλέπεις φορεμένα από αληθινές γυναίκες. Και αυτή η αντίληψη πηγάζει από τις αρχές του Maramotti. Όπως επίσης και ο σεβασμός στη γυναικεία φύση. Τέλος, η γυναίκα της MaxMara τραβάει πάντα την προσοχή, για τους σωστούς όμως λόγους. Όχι επειδή δείχνει γελοία, αλλά για την τελειότητα της εικόνας της" συμπληρώνει.

Ποια είναι λοιπόν τα βασικά κομμάτια για την γκαρνταρόμπα της σύγχρονης MaxMara Swan; "Ένα doubleface παλτό από ζέρσεϊ και κασμίρ, ένα δερμάτινο σορτς -συγκαταλέγεται στα novelties αυτής της συλλογής–, ένα masculine πουκάμισο με περίτεχνα μανίκια και ένα κοστούμι. Μπορεί πάντα να προσθέσει ένα παλτό σε στυλ Teddy σε αχνό ροζ χρώμα και μια φούστα με peplum, συνδυασμένη με ένα hoodie ή μια τουνίκ, αν θέλει να προσδώσει έναν αέρα από τα ’50s, αλλά με σύγχρονη πνοή, στην εικόνα της. Με αυτές τις επιλογές θα εκφράσει στο έπακρο τη Resort ’22 αισθητική". Όσο για τα κομμάτια που εκείνος ξεχωρίζει; "Τα νέα παλτό από ζέρσεϊ, που είναι ιδανικά για τις μεταβατικές περιόδους, και τις τσάντες. Για κάθε look σχεδίασα και μία τσάντα θέλοντας να αποδείξω ότι η MaxMara διαθέτει και μια
ευρεία γκάμα από statement αξεσουάρ, φτιαγμένα με την ίδια φροντίδα και επιμέλεια που γίνονται τα ρούχα της".

τις μεταβατικές περιόδους, που επιπλέον δεν τσαλακώνεται... Τα παπούτσια είναι
παραλλαγές της κλασικής εσπαντρίγιας και οι τσάντες αντλούν έμπνευση από τις spaghettatas, τα ψάθινα καλάθια.
Αποχαιρετώντας τον υπέροχο Griffiths, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στα ταραχώδη, εκκεντρικά πανκ ροκ νεανικά του χρόνια, που τόσο πολύ καθόρισαν τη μετέπειτα πορεία του στη μόδα. Στην εποχή που κάθε βράδυ μεταμφιεζόταν σε Ντέιβιντ Μπόουι για να διασκεδάσει μέχρι το πρωί στα clubs του Λονδίνου. Υπάρχουν άραγε ακόμη "πινελιές" από τις επιρροές αυτού του καλλιτέχνη στα σχέδιά του; "Σαφέστατα. Παρότι η MaxMara ανήκει στον κόσμο του κλασικού, πάντα ανακαλώ τις καταβολές από τον Μπόουι, αρχικά δίνοντάς τους μια κλασική μορφή έως ότου μετατραπούν σε κάτι με έντονο δυναμισμό. Πιστεύω ακράδαντα ότι υπάρχει μια πτυχή της γυναίκας MaxMara η οποία δεν είναι καθόλου συντηρητική, αλλά ριζοσπαστική. Όπως ακριβώς ήταν ριζοσπαστικός και ο Μπόουι. Ακόμα κι εκείνος φορούσε κλασικά κοστούμια, για τα οποία έλεγε ότι δεν είναι συντηρητικά. Αυτή η προσέγγιση υπάρχει πάντα στα σχέδια ακόμα και στο ντύσιμό μου. Θα το δεις και στη νέα συλλογή". Πράγματι, το είδα. Και τον θαύμασα ακόμα περισσότερο!
Η συλλογή διατίθεται στις boutiques Max Mara.

Αυθεντικά κοσμοπολίτικο, με υπέροχους κήπους και άκρως μεσογειακό, είναι αυτό ακριβώς που θα διάλεγαν οι σύγχρονες Swans για την απόδρασή τους.