Μαριάννα Οικονόμου: "Όταν μου πρότειναν από τον Dior να γυρίσω το ντοκιμαντέρ τους νόμιζα ότι κάτι είχαν καταλάβει λάθος"

Συνέντευξη με τη δημιουργό του ντοκιμαντέρ The Greek Bar Jacket με τα παρασκήνια από τη δημιουργία της συλλογής Dior Cruise 2022 που παρουσιάστηκε στην Αθήνα.

Η Μαριάννα Οικονόμου ασχολείται εδώ και πολλά χρόνια με το ντοκιμαντέρ αλλά δεν είχε ποτέ σκεφτεί να κάνει κάτι σχετικό με τη μόδα. Όμως ήταν εκείνη που επιλέχθηκε από τον οίκο Dior για να καταγράψει με την κάμερά της ολόκληρο το ταξίδι που οδήγησε στη δημιουργία της Cruise Collection του οίκου και την παρουσίασή της στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο το περασμένο καλοκαίρι (η ταινία διατίθεται στο κανάλι του οίκου Dior στο Youtube από τις 13/01/22 στις 5 το απόγευμα). Η ιστορία της θα μπορούσε να μην είναι και τόσο πρωτότυπη, εάν όλα δεν είχαν ξεκινήσει από μια βιολογική καλλιέργεια ντομάτας!!!

Πώς προέκυψε η συνεργασία με τη Maria Grazia Chiuri και τον οίκο Dior; Πώς κατέληξαν σε εσάς;

Μαριάννα Οικονόμου: Όλα ξεκίνησαν όταν ήρθε εντελώς αναπάντεχα ένα email στην ΑΝΕΜΟΝ, την εταιρεία παραγωγής με την οποία είχα συνεργαστεί για το τελευταίο μου ντοκιμαντέρ "Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες” (σ.σ. καταγράφει την ιστορία μιας ομάδας εφτά ατόμων που αποφάσισαν να καλλιεργήσουν βιολογικές ντομάτες σε ένα χωριό της Καρδίτσας). Στο email αναφερόταν ότι οι υπεύθυνοι του οίκου Dior είχαν δει το ντοκιμαντέρ σε μια προβολή του στο Παρίσι και μας πρότειναν να συνεργαστούμε μαζί τους σε ένα project που ετοίμαζαν στην Ελλάδα για το οποίο όμως έπρεπε να τηρηθεί άκρα μυστικότητα. Αρχικά, δεν ξέραμε πώς να αντιδράσουμε. Εξάλλου εγώ δεν έχω καμία σχέση με τη μόδα ούτε έχω κάνει ποτέ κάτι ανάλογο. Σκεφτόμουν ότι ίσως είχε γίνει κάποιο λάθος και είχαν στείλει αυτή την πρόταση συνεργασίας σε εμάς. Επιπλέον, ήταν κάτι που έπρεπε να οργανωθεί άμεσα γιατί θα έρχονταν μετά από μία εβδομάδα και έπρεπε να στηθεί μια παραγωγή για να τους ακολουθήσει στις επισκέψεις τους σε διάφορους αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία κ.λπ. χωρίς όμως να έχουμε λάβει συγκεκριμένες οδηγίες.

Πώς ήταν η πρώτη σας συνάντηση;

Βρεθήκαμε από κοντά όταν έφτασαν στην Αθήνα και τους είπα για άλλη μία φορά "είστε σίγουροι ότι θέλετε να το αναλάβω εγώ αυτό το project;”, επαναλαμβάνοντας ότι δεν έχω καμία σχέση με τη μόδα. Μου απάντησαν ότι αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος για τον οποίο ήθελαν να το κάνω. Τους ενδιέφερε μία ελληνική ματιά που να μην έχει σχέση με το χώρο της μόδας, ενώ στόχος τους ήταν η δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ που θα δείχνει τη συνεργασία τους με τους Έλληνες παραδοσιακούς τεχνίτες και μικρούς βιοτέχνες.

Σας έδωσαν κάποιες κατευθυντήριες γραμμές ή οδηγίες;

Όχι, τίποτα. Αυτό από τη μία ήταν πολύ θετικό κι από την άλλη τρομερά αγχωτικό.

Μιλήστε μας λίγο για τα γυρίσματα. Πώς ήταν η διαδικασία συγκέντρωσης του υλικού;

Όλα γίνονται με τρομερή πίεση χρόνου γιατί έπρεπε να συναντηθούν με πολλούς ανθρώπους και να επισκεφτούν διάφορα μέρη. Εγώ ήμουν παντού εκεί καταγράφοντας τις συναντήσεις, επισκέψεις κ.λπ. αλλά ομολογώ ότι είχα μεγάλη αγωνία για το αν θα μπορούσε να προκύψει ένα ντοκιμαντέρ από αυτό το υλικό. Όταν όμως κατέληξαν στους ανθρώπους με τους οποίους θα συνεργάζονταν στην Ελλάδα (σ.σ. τον Αριστείδη Τζονευράκη, τη Χριστιάνα Σούλου, τον Κώστα Μουχταρίδη, την οικογένεια Τσαλαβούτα  και τη Νηματουργία Μέντης–Αντωνόπουλος) συνειδητοποίησα ότι η δική μου δουλειά ήταν να διηγηθώ την ιστορία αυτών των ανθρώπων και τι σήμαινε και για τις δύο πλευρές η συνεργασία. Αυτή η συνάντηση ανάμεσα σε έναν τόσο μεγάλο οίκο μόδας με "μικρούς”τεχνίτες είχε τεράστιο ενδιαφέρον για μένα.

Διαβάστε τη συνέχεια στο madamefigaro.gr