Τα ουκρανικά fashion brands που μπορείτε να στηρίξετε

Τα περισσότερα έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, ζητάνε όμως τη βοήθειά μας για τον ουκρανικό λαό.

Το βλέμμα του πλανήτη είναι στραμμένο στην Ουκρανία, τη χώρα που δέχτηκε επίθεση από τη Ρωσία στις 24 Φεβρουαρίου και η οποία αυτή τη στιγμή μάχεται υπερασπίζοντας τα εδάφη και την ανεξαρτησίας της. Την ίδια στιγμή, χιλιάδες Ουκρανοί εγκαταλείπουν τα σπίτια τους αναζητώντας ασφάλεια σε γειτονικές χώρες ενώ παράλληλα όσοι μένουν πίσω απευθύνονται ασταμάτητα στην παγκόσμια κοινότητα για στήριξη και παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας.

Η παγκόσμια κατακραυγή, οι διαδηλώσεις κατά της εισβολής και του πολέμου, οι επικρίσεις και τα αντίποινα στη ρωσική αγορά πήραν γρήγορα τη μορφή χιονοστιβάδας και οι αντιδράσεις ήταν άμεσες: μεγάλες επιχειρήσεις παύουν τις εμπορικές τους συναλλαγές με τη Ρωσία , κλείνοντας τα καταστήματά τους και αναστέλλοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ανάμεσά τους, και οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας της μόδας, από τους Ομίλους πολυτελείας και τους κολοσσούς ένδυσης μέχρι μικρότερα brands και σχεδιαστές, η πλειοψηφία τάσσεται στο πλευρό του ουκρανικού λαού και προχωρά σε οικονομική ενίσχυση διεθνών ανθρωπιστικών οργανισμών όπως η Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες (για οικονομική ενίσχυση μπορείτε να απευθύνεστε εδώ) και ο Ερυθρός Σταυρός (για οικονομική ενίσχυση μπορείτε να απευθύνεστε εδώ)

Υπάρχει, όμως, και η άλλη πλευρά: αυτή των Ουκρανικών brands που έχουν περάσει σ' έναν αγώνα για προσωπική επιβίωση των ανθρώπων που τα στελεχώνουν, στήριξη του αγώνα της χώρας και διατήρησης της επιχείρησης τους. Τα περισσότερα έχουν αναστείλει τις εργασίες τους, καθώς οι συνθήκες του πολέμου κάνουν αδύνατη τη λειτουργία τους ή την αποστολή προϊόντων εκτός χώρας, και έχουν αφιερώσει τα κανάλια τους στα social media στη διαρκή ενημέρωση και τις εκκλήσεις για βοήθεια

Τα Ουκρανικά brands που πρέπει να γνωρίζετε 

BEVZA: Ένα μήνα πριν την εισβολή στη χώρα της, η Svitlana Bevza παρουσίαζε τη συλλογή της για το Φθινόπωρο - Χειμώνα 2022-23 στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. Η ουκρανή σχεδιάστρια που ίδρυσε το brand της BEVZA στο Κίεβο το 2006 και ντύνει από διάσημες όπως η Emily Ratajkowski και η Gigi Hadid μέχρι την Πρώτη Κυρία της Ουκρανίας, Olena Zelenska, αναγκάστηκε να αναστείλει τις εργασίες της επιχείρησής της και να πάρει μαζί με τα δυο της παιδιά και τη μητέρα της τον δρόμο της προσφυγιάς, ενώ ο διπλωμάτης σύζυγός της, Volodymyr, έμεινε πίσω για να πολεμήσει. Η Svitlana Bevza μέσα από τα eshop της ενημερώνει τους πελάτες της για την αναβολή αποστολών προϊόντων, τα οποία όπως αποκάλυψε στο Harpers' Bazaar UK "παραμένουν κλεισμένα σε αποθήκες στην Ουκρανία", ενώ παράλληλα ζητάει ενίσχυση για τον ουκρανικό στρατό

Katimo: Με έδρα στο Κίεβο, το ουκρανικό fashion brand που έχει ξεχωρίσει για την άριστη ποιότητα των υφασμάτων του και το premium tailoring, ανακοίνωσε ότι θα μεταφέρει όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις που θα γίνουν στο website του από 1 Μαρτίου στο ταμείο ενίσχυσης του ουκρανικού στρατού. Και διευκρινίζει ότι θα αποστείλει τις παραγγελίες σε όσους προχωρήσουν σε αγορές μόλις καταφέρει να επιστρέψει στις εργασίες του. 

Sleeper: Το brand που έκανε τις luxury πυτζάμες ιδανικές για εμφανίσεις εκτός σπιτιού, και αγαπήθηκε από τις celebrities, ξεκίνησε τη λειτουργία του στο Κίεβο εν μέσω μίας άλλης κρίσης: την Ουκρανική επανάσταση του 2014, γνωστή ως " η Επανάσταση της Αξιοπρέπειας". Υπεύθυνες δυο πρώην fashion editors, η Kate Zubarieva και η Asya Varetsa, που η επιτυχία τους ήταν τόσο μεγάλη που τελικά μετέφεραν τον κύριο όγκο της παραγωγής του στις Η.Π.Α και προμηθεύουν πλέον με τα προϊόντα τους όλο τον πλανήτη. Με το ξέσπασμα του πολέμου, το Sleeper δήλωσε τη στήριξή του στην πατρίδα του και προμηθεύει τα social media με πληροφορίες για λογαριασμούς στους οποίος μπορεί να απευθύνεται κανείς για παροχή οικονομικής βοήθειας και στήριξη στον ουκρανικό λαό. 

NUÉ Studio: Το brand αυτοπροσδιορίζεται ως "ένα Ουκρανικό prêt-à-party brand με sparkling day-to-night ένδυση " και έχει την έδρα του στο Κίεβο. Η μοναδική του ανάρτηση αναφορικά με την κατάσταση στη χώρα ήταν ανήμερα της εισβολής, στις 24 Φεβρουαρίου, και έγραφε "Με αγάπη κι ελπίδα από το Κίεβο", ενώ με μήνυμα στο ηλεκτρονικό του κατάστημα ενημερώνει τους πελάτες του ότι οι αποστολές παραγγελιών έχουν ανασταλεί λόγω της τρέχουσας κατάστασης. 

Paskal: Πρώην φιναλίστ του LVMH Prize, η Julie Paskal ξεκίνησε το ομώνυμο brand της το 2013, ενώ το 2016 συμμετείχε στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Το ατελιέ του brand Paskal όπου κατασκευάζονται οι χειροποίητες δημιουργίες του βρίσκεται στο Κίεβο και αυτή τη στιγμή έχει διαθέσει τις σελίδες του στα social media για ενημέρωση αναφορικά με τις εξελίξεις του πολέμου παρέχοντας παράλληλα πληροφορίες για λογαριασμούς όπου μπορεί κανείς να κάνει δωρεές, όπως αυτός που αφορά την ενίσχυση του ουκρανικού στρατού. 

IENKI IENKI: Το ουκρανικό outwear brand με ιδρυτή τον Dima Ievenko κι έδρα του το Κίεβο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2016 και σύντομα απέκτησε διάσημες fans όπως οι Bella και Gigi Hadid, Emily Ratajkowski, Kourtney Kardashian, Irina Shayk, Hailey Bieber. Στο πρώτο του μήνυμα μετά την εισβολή στις 24 Φεβρουαρίου, αναφέρει μέσα από τα κανάλια του: "Σήμερα στο Κίεβο ξυπνήσαμε από τους ήχους των εκρήξεων. Ο Πούτιν ξεκίνησε μία πλήρους κλίμακας εισβολή στην Ουκρανία. Όλες οι μεγάλες πόλεις της Ουκρανίας έχουν δεχτεί μεγάλα χτυπήματα. Αλλά δεν φοβόμαστε. Δεν θα παραδοθούμε. Θα υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας και θα νικήσουμε. Δόξα στην Ουκρανία". Σε επόμενα μηνύματα του το brand καλεί σε οικονομική ενίσχυση του ουκρανικού στρατού και σε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά της ρωσικής εισβολής. 

Άλλα fashion brands από τη Ουκρανία που ζητάνε τη στήριξή μας με παρόμοιο τρόπο, δηλαδή ενίσχυση του ουκρανικού στρατού, διαδηλώσεις κατά της ρωσικής εισβολής, δωρεές σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και διαρκή πληροφόρηση, είναι το couture-to-wear brand FROLOV, το sportwear brand Norba Clothing, το Vikele Studio με τσάντες και αξεσουάρ, η σχεδιάστρια Nadya Dzyak, το Cult Naked με τις σέξι δημιουργίες που έχουν αγαπήσει διάσημες όπως οι Megan Fox και Kendall Jenner, και το Ksenia Schnaider- το οποίο στην τελευταία του ανάρτηση στα social media δήλωσε ότι τα μέλη της ομάδας του αδυνατούν να συνεχίσούν να εργάζονται και ζητάει από τους πελάτες του οικονομική ενίσχυση για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν το φαγητό και τα φάρμακά τους για όσο διαρκέσει ο πόλεμος.