Ο Demna Gvasalia παρουσίασε τη δεύτερη haute couture συλλογή του για τον οίκο Balenciaga την περασμένη εβδομάδα και όπως συμβαίνει με κάθε του show, βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων. Από τις δημιουργίες και τη συνδιαλλαγή τους με την σπουδαία κληρονομία του Cristóbal Balenciaga, το concept και την ιδέα πίσω από το ίδιο το show, αλλά και τους διάσημους σε ρόλο μοντέλου, καθιστά σχεδόν αδύνατο να μην έχει δει κανείς κάτι, έστω μία εικόνα, από τη συλλογή. Οι ιστορίες που ενσωματώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής στην αφήγησή του άλλοτε μοιάζουν αδιόρατες, άλλοτε είναι πολύ ξεκάθαρες και μία απ' αυτές που ξεπήδησαν από το show και στάθηκε αυτόνομα στον Τύπο ήταν αυτή του μοντέλου Danielle Slavik, που είχε συνεργαστεί με τον Cristóbal Balenciaga.
Δεδομένου ότι ο Gvasalia το συνηθίζει να αξιοποιεί ένα diverse πλήθος μοντέλων στις επιδείξεις του οίκου, η συμμετοχή μίας ώριμης γυναίκας, όπως η Danielle, δεν έκανε καμία εντύπωση. Ούτε κι έγινε αμέσως αντιληπτό για ποια πρόκειται – όπως με τις celebrities. Τη Slavik, ωστόσο, φρόντισε να μάς συστήσει καλύτερα ο ίδιος ο οίκος μέσα απ' ένα βίντεο που μοιράστηκε στο Youtube από τα fittings και στο οποίο το μοντέλο αναλαμβάνει να μεταφέρει στο κοινό αναμνήσεις από τη συνεργασία της με τον "μαέστρο της Υψηλής Ραπτικής".

Η Παριζιάνα με τσέχικη καταγωγή Danielle Slavik εργάστηκε ως house model του οίκου Balenciaga από το 1964 έως το 1968, οπότε και ο Ισπανός couturier κατέβασε οριστικά τα ψαλίδια του. "Η πρώτη μου εντύπωση από τη γνωριμία με τον κο. Cristóbal Balenciaga ήταν ότι πρόκειται γι' έναν εξαιρετικό άνθρωπο", ακούγεται να λέει στο βίντεο, ενώ σε συνέντευξή της στο WWD θα γίνει ακόμα πιο συναισθηματική στην περιγραφή της: "Ήταν ένας καλόκαρδος άνθρωπος, τόσο γενναιόδωρος! Σχεδόν μου έρχεται να κλάψω όταν μιλάω γι' αυτόν".
Στη συνέχεια, θα περιγράψει πόσο τεράστια ήταν η φήμη του Balenciaga, ένας σταρ της εποχής του: "Θυμάμαι στο πρώτο show με παρουσία δημοσιογράφων, είχαν σηκωθεί και φώναζαν "Cristóbal! Cristóbal!" και προσπαθούσαν να τον πλησιάσουν. Το βρήκα πολύ εντυπωσιακό αυτό γιατί σ' όλους τους άλλους οίκους για τους οποίους είχα εργαστεί [σ.σ. είχε συνεργαστεί με τους οίκους Chanel, Madame Grès και Hubert de Givenchy], παρουσιάζοντας συλλογές υπήρχε το χειροκρότημα, αλλά δεν έβλεπες δημοσιογράφους να ποδοπατιούνται για να πλησιάζουν τον σχεδιαστή και να φωνάζουν το όνομά του. Είχε τον απόλυτο σεβασμό της βιομηχανίας της μόδας".
Το μοντέλο θυμάται κι ένα απρόοπτο στο ατελιέ του σχεδιαστή, που φωτίζει ακόμα καλύτερα τον χαρακτήρα του: "Μία φορά ένιωσα αδιαθεσία στο studio και πήγα να λιποθυμήσω. Ο σχεδιαστής με πήρε από το χέρι και με ρώτησε "τι συμβαίνει, Danielle;". Τού απάντησα: "κύριε, ξέρετε είμαι σε δίαιτα γιατί έχω πάρει κάποια κιλά". Κι εκείνος μου απάντησε: "Danielle, μην κάνεις δίαιτες. Είναι δουλειά μου, αν βάλεις κιλά, να σε ντύσω έτσι ώστε να μη φαίνεται τίποτα"." Η συνέχεια, μάλιστα, της ιστορίας, όπως την περιγράφει σ' άλλο έντυπο, λέει ότι ο σχεδιαστής της παρήγγειλε από το διπλανό εστιατόρια ένα πιάτο σατομπριάν με τηγανιτές πατάτες το οποίο έπρεπε να το φάει παρουσία του. "Κάποια στιγμή κάποιος ήρθε και μου ψιθύρισε "κάνε γρήγορα γιατί σε λίγο έχει ραντεβού με τη Gabrielle Chanel και δεν θα φύγει αν δεν τελειώσεις το φαγητό σου".
Τα fittings γίνονταν σε απόλυτη ησυχία θυμάταθ ακόμα η Slavik, που τον ξεχώριζε για τον περφεξιονισμό του, ενώ περιγράφει ότι δεν έμενε σχεδόν τίποτα απούλητο από τις συλλογές του- ώστε να κάνει δώρο τα samples στα μοντέλα του, όπως συνηθιζόταν. "Έχω ένα κοστούμι, δυο cocktail dresses κι ένα βραδινό φόρεμα, αυτά μόνο", θα πει στο WWD, ενώ θα αποκαλύψει και το αγαπημένο της κομμάτι από το σύνολο της 2οετούς καριέρας της στο modeling, το οποίο βεβαίως είναι σχέδιο του Cristóbal Balenciaga: ένα μακρυμάνικο, μαύρο βελούδινο φόρεμα από τη συλλογή haute couture του 1966 που το αγόρασε η Grace Kelly και το φόρεσε στους εορτασμούς για τα 40α γενέθλιά της.

Ο Demva Gvasalia για να την ευχαριστήσει για τη συμμετοχή της στο show - μία πρόταση που στην αρχή η ίδια αρνήθηκε λέγοντας "έχω να περπατήσω αιώνες σε πασαρέλα, είμαι πολύ μεγάλη, πώς θα δείξω τα χέρια, τα πόδια, το πρόσωπό μου;"- της έκανε δώρο μια ρεπλίκα εκείνου του φορέματος του 1966. Τι ήταν αυτό, όμως, που τελικά τής άλλαξε γνώμη και είπε το "ναι" για τη συμμετοχή της στο show: "Όταν συνάντησα πρώτη φορά τον Demna, μου δημιουργήθηκε η ίδια εντύπωση από τότε που συνάντησα τον κ. Balenciaga. Έχει περιέργεια, έχει ψυχή, έχω δει πολύ ωραία πράγματα στις συλλογές. Είναι πολύ ταλαντούχος. Πιστεύω έχει βρει τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στον Balenciaga του χθες και του σήμερα. [...] Στην αρχή δεν ήθελα να συμμετέχω στο show, έλεγα ότι είμαι πολύ μεγάλη, αλλά στη συνέχεια κατάλαβα ότι ο Demna μου το ζήτησε ως μία κίνηση σεβασμού στον οίκο Balenciaga. Κι αυτό με συγκίνησε".
Δείτε το video: