Μια μυστηριώδης γυναίκα, κατά τη γνώμη μου, με την πιο ουσιαστικά θετική χροιά της λέξης. Συστήθηκε στο ευρύ κοινό το 2011, μέσω του blog της Styleheroine, στο οποίο ανέλυε τις τάσεις της μόδας, κάνοντας χρήση της αγγλικής γλώσσας, με στόχο την προσέγγιση ενός διεθνούς κοινού. Το Net-a-Porter εντόπισε την Ευαγγελία Σμυρνιωτάκη και την ανέδειξε ως ένα icon σημείο αναφοράς για τη μόδα αυξάνοντας κατακόρυφα την επισκεψιμότητα του blog της. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, αφού η δημιουργική της ματιά και οι χαρακτηριστικές της πόζες, σαν βγαλμένες από editorial περιοδικού μόδας, οδήγησαν το όνομά της πολύ ψηλά στις ατζέντες διάσημων οίκων μόδας και cult fashion brands, που άρχισαν να αφήνονται στις ιδέες της για την ανάδειξη των δημιουργιών τους. Bulgari και Breitling τη συμπεριέλαβαν στο δημιουργικό τους δίνοντάς της τη θέση της artistic director για τις καμπάνιες τους αλλά και χρίζοντάς την global ambassador. Σειρά είχε ο Sergio Rossi και η ανάληψη των καθηκόντων της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, το 2021, που της χάρισε και μια αποκλειστική σειρά με το όνομά της.


Σήμερα οίκοι μόδας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έχουν την τύχη να ποντάρουν στην επόμενη μέρα τους υπό της πρίσμα της Ευαγγελίας. Μια ημέρα σίγουρα up-to-date και άκρως θελκτική. Αναλογιζόμενη την πορεία της, το θέμα "success story" συνάδει απολύτως με την πορεία της και αναρωτιέμαι αν υπάρχουν άραγε συστατικά επιτυχίας. "Η επιτυχία, κατά τη γνώμη μου, χρειάζεται συνέπεια, επαγγελματισμό και ταλέντο. Χωρίς αυτά, ακόμα και οι καλύτερες ιδέες μπορεί να μείνουν ανεκμετάλλευτες. Είναι εξίσου σημαντικό να προσαρμόζεσαι και να εξελίσσεσαι διαρκώς, γιατί στον κόσμο της μόδας –και όχι μόνο–, αν δεν κινείσαι προς τα εμπρός, οι εξελίξεις σε προσπερνούν" δηλώνει και οι λέξεις forward thinker νιώθω ότι της ταιριάζουν ιδανικά. Διαθέτοντας ένα χαμόγελο που σε παρασύρει και μια στάση σώματος που εκπέμπει πάντα έναν intellectual αισθησιασμό, η Ευαγγελία Σμυρνιωτάκη είναι μια προσωπικότητα της βιομηχανίας της μόδας που συνδέεται πρωτίστως με την αισθητική – πολύ υψηλή στα δικά μου μάτια. "Πιστεύω ότι η αισθητική είναι ένας συνδυασμός ταλέντου και καλλιέργειας. Σίγουρα κάποιοι άνθρωποι έχουν μια φυσική έφεση, όμως ακόμα και το έμφυτο ταλέντο χρειάζεται ερεθίσματα και δουλειά για να εξελιχθεί. Η αισθητική καλλιεργείται μέσα από την παρατήρηση και την επαφή με διαφορετικές κουλτούρες, τέχνες και ιδέες. Είναι σαν ένας μυς. Όσο περισσότερο τη "γυμνάζεις” και την εκθέτεις σε νέα πράγματα, τόσο περισσότερο αναπτύσσεται" τονίζει, και στην περίπτωσή της, παρακολουθώντας την ξέφρενα ανοδική πορεία της, κάτι τέτοιο επιβεβαιώνεται.


Με τους καλλιτεχνικούς διευθυντές να αλλάζουν συνεχώς θέσεις στους οίκους μόδας, τη ρωτώ αν συμφωνεί με αυτό το παιχνίδι ανταλλαγής ή αν νιώθει ότι κινδυνεύει η ταυτότητα του εκάστοτε fashion brand. "Πιστεύω ότι η συνεχής αλλαγή των creative directors και η συμμετοχή τους σε ένα παιχνίδι αλά "μουσικές καρέκλες” πολλές φορές είναι λανθασμένη. Η πτώση των πωλήσεων σε έναν οίκο οφείλεται συχνά σε παράγοντες όπως το PR, το μάρκετινγκ και άλλα τμήματα του οίκου και όχι αποκλειστικά στην ηγεσία του creative director" υπογραμμίζει. Σε μια γυναίκα με τόσο ισχυρό όραμα για τη μόδα δεν μπορώ παρά να θέλω να μάθω πώς προβλέπει το μέλλον της βιομηχανίας. "Φαίνεται να είναι γεμάτο αλλαγές μα και προ- κλήσεις, με ευκαιρίες για επαναστατική πρόοδο. Οι καταναλωτές, ειδικά οι νεότερες γενιές, αναζητούν προϊόντα που σέβονται το περιβάλλον και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Ελπίζω η βιομηχανία να αγκαλιάσει πλήρως την καινοτομία, να συνεχίσει να εξελίσσεται προς την κατεύθυνση της βιωσιμότητας και να δημιουργήσει έναν πιο συμπεριληπτικό και δίκαιο χώρο για όλους". Τελευταία ερώτηση. Ευαγγελία, τι είναι μόδα; "Είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει σε όλους να αισθάνονται πιο όμορφοι και σίγουροι για τον εαυτό τους. Συχνά η μόδα λειτουργεί σαν μια πανοπλία που προσφέρει αυτοπεποίθηση και επιτρέπει την έκφραση της προσωπικότητας. Ωστόσο, η μόδα έχει τη δύναμη να τονίζει τη διαφορετικότητα επιτρέποντας σε κάθε άτομο να ξεχωρίσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο" καταλήγει.


Φφωτογράφος: Haris Farsarakis @harisfarsarakis (10AM). Styling: Ειρήνη Αναστασιάδη @ireneanastasiadi. Talent: Ευαγγελία Σμυρνιωτάκη @styleheroine. Μαλλιά: Jose Quijano @mrjosequijano. Μακιγιάζ: Vivian Katsari @vivian_Katt (D-tales). Βοηθοί φωτογράφου: Μαρία Μανιάτη @mariamaniati_ και Δημοσθένης Παπαδόπουλος @dpapadopoulos_photo.
Από το Harper's Bazaar Ιανουαρίου που κυκλοφόρησε την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου μαζί με το Βήμα.