Pro-Aging | Το νέο πρόσωπο της αντιγήρανσης

Σταδιακά ο όρος αντιγήρανση αντικαθίσταται από την αντίσταση στη μη παραδοχή της φυσικής διαδικασίας γήρανσης της επιδερμίδας και την υιοθέτηση μίας πιο skin positive προσέγγισης.

Η αντιγήρανση είναι κάτι σαν όρος passepartout στο χώρο της ομορφιάς. Οι πιο δημοφιλείς πολυτελείς κρέμες και οροί συνοδεύονται συνήθως από τον χαρακτηρισμό "αντιγηραντική/ος" στη συσκευασία τους. Όχι άδικα. Οι γυναίκες από αρχαιοτάτων χρόνων, από τότε που η Κλεοπάτρα γέμιζε την μπανιέρα της με γάλα, θέλουν να δείχνουν νεότερες. Μόνο πλεονεκτήματα έχει η φροντίδα της επιδερμίδας και του εαυτού μας στο σύνολό του. Όλη η ιδέα της αντιγήρανσης όμως συχνά καταλήγει πραγματικά στρεσογόνα και -το χειρότερο- μάταιη. Στην πραγματικότητα, κανένα προϊόν ομορφιάς δεν μπορεί να σταματήσει τη φυσική διαδικασία γήρανσης της επιδερμίδας, παρά τις μεγαλεπήβολες υποσχέσεις που δίνονται στα διαφημιστικά spots.

Pro-Aging | Το νέο πρόσωπο της αντιγήρανσης

Το πρόβλημα με τον όρο "αντιγήρανση"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το κυριότερο πρόβλημα είναι πως σαν όρος έχει αρνητική χροιά. Υποδηλώνει ότι η αξία ή η ομορφιά μιας γυναίκας μειώνεται με κάθε νέα λεπτή γραμμή ή ρυτίδα. Η νορμαλοποίηση της άποψης αυτής έχει ως αποτέλεσμα την εσωτερίκευση συναισθημάτων ανασφάλειας στην πλειονότητα των γυναικών. Ήδη από την αρχή της τέταρτης δεκαετίας της ζωής μιας γυναίκας, συχνά ακόμα νωρίτερα, τόσο η κοινωνία, όσο και η ίδια η βιομηχανία της ομορφιάς δίνει αρνητικό πρόσημο στο γήρας και καλεί τις γυναίκες να κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να το αποφύγουν. Πλαστικές επεμβάσεις, detox προγράμματα διατροφής, σκληρά προγράμματα γυμναστικής και αντιγηραντικές φόρμουλες είναι μόνο μερικά από τα musts που φιγούραραν για χρόνια στα πρωτοσέλιδα των γυναικείων περιοδικών.

Pro-Aging

Η προσέγγιση της βιομηχανίας της ομορφιάς απέναντι στην περιποίηση της ώριμης επιδερμίδας τα τελευταία χρόνια όμως έχει αρχίσει να αλλάζει. Σταδιακά ο όρος αντιγήρανση αντικαθίσταται από την αντίσταση στη μη παραδοχή της φυσικής διαδικασίας γήρανσης της επιδερμίδας και την υιοθέτηση μίας πιο skin positive προσέγγισης.

Διάσημα brands που στο παρελθόν θυσίαζαν την αυτοπεποίθηση των γυναικών στο βωμό της money maker αντιγήρανσης, τώρα καλούν τις πελάτισσές τους να σπαταλούν λιγότερο χρόνο στον -μάταιο- αγώνα κατά των ρυτίδων και περισσότερο στην αποδοχή του εαυτού τους ακριβώς έτσι όπως είναι.

A New Era

Σιγά σιγά η βιομηχανία της ομορφιάς στρέφεται προς μια πιο well-aging φιλοσοφία. Πιο συγκεκριμένα, καλεί τις γυναίκες να βλέπουν τις ρυτίδες και τις γραμμές έκφρασης σαν την αποτύπωση των αξιών και των εμπειριών τους στο πρόσωπό τους. 

Ο στόχος πλέον παύει να είναι η -αδύνατη- διακοπή της φυσικής διαδικασίας γήρανσης και γίνεται η αποδοχή των ρυτίδων. Οι γυναίκες ενθαρρύνονται να περιποιούνται την επιδερμίδα τους για να μεγαλώνουν όμορφα και να αγαπούν κάθε στάδιο της ζωής τους. 

Κάπου εδώ θα ήταν μάλλον μη ρεαλιστικό να υποστηρίζαμε πως αυτό θα μπορούσε να γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη. Είναι απόλυτα φυσικό να νιώθετε διάφορα συναισθήματα όταν παρατηρείτε αλλαγές στο σώμα και την όψη σας. Εκείνο που έχει τη μεγαλύτερη σημασία όμως είναι να μην βάζετε όλο το βάρος της αξίας σας στη νεανική όψη σας και να μην αναγνωρίζετε ως μοναδικά τα πρότυπα ομορφιάς που επιβάλει η κοινωνία.

Η νέα τάξη των πραγμάτων λαμβάνει υπόψη της τη δύναμη όλων των συστατικών της ύπαρξής σας - την εμφάνισή, το μυαλό, τον συναισθηματικό κόσμο, την υγεία και την ευημερία, την αίσθηση του εαυτού, τις σχέσεις, τον έλεγχο του εγώ σας.

Beauty skincare

Η νέα ρουτίνα περιποίησης

Το ότι η αυθεντική ομορφιά πηγάζει από μέσα μας αποτελούσε για χρόνια cliché. Πλέον αποτελεί τρόπο ζωής. Η pro-aging φιλοσοφία καλεί για την υιοθέτηση συνηθειών που φροντίζουν το σώμα και το πνεύμα. Η συχνή γυμναστική, η κατανάλωση ενός υγιεινού διαιτολογίου, η μείωση του στρες, η καλλιέργεια του πνεύματος, ο χρόνος με αγαπημένα πρόσωπα και ο καλός ύπνος αποτελούν μόνο μερικές από εκείνες που θα σας διατηρήσουν σωματικά και πνευματικά νέες.

Η εσωτερική αυτή πληρότητα είναι φυσικά πολύ σημαντικό να συμπληρώνεται με την πολυτιμότερη περιποίηση της επιδερμίδας. Η φροντίδα του προσώπου όμως σε αυτήν την περίπτωση δεν στοχεύει στη μείωση των σημαδιών γήρανσης, αλλά στην ικανοποίηση των βασικών αναγκών της επιδερμίδας για καθαρισμό και ενυδάτωση. Ακόμα και τα προϊόντα που ακόμα συνοδεύονται από τον χαρακτηρισμό "αντιγηραντικά" θέτουν σιγά σιγά ως προτεραιότητα την αύξηση της αυτοπεποίθησης των γυναικών μέσα από την απάλυνση των ρυτίδων και όχι την διόγκωση των αισθημάτων ντροπής που σχετίζονται με την εμφάνιση των πρώτων σημαδιών γήρανσης.

Η νέα αυτή φιλοσοφία εκφράζει τη σύγχρονη ζωή, όπου η εμπειρία και η ατομικότητα είναι πιο σημαντικές από την τελειότητα και την ομοιογένεια, επιτρέποντας έτσι σε όλες τις γυναίκες να βλέπουν με ανυπομονησία και αυτοπεποίθηση τις δεκαετίες των 50, των 60 και των 70. Και αυτό είναι κάτι περισσότερο από μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη στο χώρο της ομορφιάς. Είναι ίσως αναγκαία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ