Φύση, ταξίδια και γραφικές τέχνες αποτελούν πάντα τις πηγές έμπνευσης που βρίσκονται πίσω από κάθε δημιουργία της Diptyque. To όραμα των χαρισματικών ιδρυτών της, Yves Coueslant (απόφοιτος της École du Louvre και μεγαλωμένος στην Ινδοκίνα), Desmond Knox-Leet (ζωγράφος, απόφοιτος της École des Beaux-Arts) και Christiane Montadre- Gautrot (αρχιτέκτονας), ήταν να μετουσιώσουν την αγάπη τους για τα παραπάνω σε έναν χώρο όπου θα αποθεώνονται όλες οι αισθήσεις. Στην πραγματικότητα, οι τρεις φίλοι ίδρυσαν το πρώτο concept store στην ιστορία, το 1961, στο 34 του Boulevard Saint-Germain. Στο ισόγειο ήταν το κατάστημα (τότε πουλούσαν υφάσματα, αντίκες και αντικείμενα που συνέλεγαν στα εξωτικά τους ταξίδια) και στον πρώτο όροφο τα γραφεία τους (θα μπορούσαμε να τα αποκαλέσουμε και ατελιέ). Χώροι που λειτουργούν ανέγγιχτοι μέχρι σήμερα και πράγματι αξίζει να επισκεφθείτε. Το ταξίδι τους στον κόσμο των αρωμάτων ξεκίνησε το 1963 με τη δημιουργία των πρώτων αρωματικών κεριών και απέκτησε μια άλλη δυναμική το 1968 με το λανσάρισμα του "L’Eau", ενός unisex eau de cologne που παραμένει εξίσου δημοφιλές.
Κάθε τους προσέγγιση είναι απόλυτα καλλιτεχνική και με πολυσήμαντη σημειολογία. Το εμβληματικό οβάλ του οίκου που συναντάμε σε συσκευασίες και αντικείμενα (δάνειο από τα μπαρόκ μενταγιόν του 18ου αι.) συμβολίζει τα όρια στην απέραντη καλλιτεχνική τους ελευθερία, ενώ παράλληλα μας προσκαλεί να παρατηρήσουμε τα "ελεύθερα" καλλιγράμματα, τοποθετημένα πολλές φορές με τρόπο που να θυμίζει το κυρίαρχο συστατικό του αρώματος. Το sandalwood, για παράδειγμα, αποτυπώνεται με σχήμα δέντρου. Είναι προφανές ότι ο Knox- Leet δεν ξέχασε ποτέ τα χρόνια του Bletchley Park, όπου εργαζόταν στην αποκρυπτογράφηση μηνυμάτων στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. H λογική της αποκρυπτογράφησης συναντάται και στα ονειρικά illustrations στα μπουκάλια των αρωμάτων. Εάν παρατηρήσετε ενδελεχώς, μικρότερες εικόνες ξεπηδούν μέσα από τις μεγαλύτερες χαρίζοντας μια αίσθηση καλειδοσκόπιου με μοτίβα δανεισμένα από την ελληνική μυθολογία έως την εποχή της αρ νουβό και από τον εξωτισμό έως τη μεσογειακή φύση.
"Αυτό το μοναδικό σύμπαν της Diptyque, που την καθιστά εμβληματική και αναγνωρίσιμη, θελήσαμε να αποτυπώσουμε εδώ δημιουργώντας μια κατοικία που κάθε της χώρος θα εκφράζει τον τρόπο ζωής της Diptyque" μου λέει η Laurence Semichon, senior vice president του οίκου, καθώς με ξεναγεί στη "ναυαρχίδα" των καταστημάτων, στο νούμερο 7 της οδού Duphot στο Παρίσι. Εδώ διατίθενται, εκτός των άλλων, και διακοσμητικά αντικείμενα καθώς και ένα signature κερί. Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που κάνει όλους μας, ακόμα και την Gen Z, να θέλουμε να είμαστε πάντα μέρος αυτού του μαγικού κόσμου. "Ουδέποτε παρεκκλίναμε από το όραμα των ιδρυτών. Ούτε λανσάρουμε κάτι εάν αυτό δεν έχει τελειοποιηθεί. H διαχρονικότητα και η αυθεντικότητα είναι τα μεγάλα μας όπλα. Μην ξεχνάτε ότι η Gen Z ξέρει να διακρίνει τι είναι πραγματικά αληθινό".
Το νέο παραμυθένιο κεφάλαιο στην ιστορία του οίκου ονομάζεται "Les Essences de Diptyque" και περιλαμβάνει πέντε eaux de parfums: τα "Corail Oscuro", "Lunamaris", "Bois Corsé", "Lilyphéa" και "Rose Roche". Στο επίκεντρο βρίσκονται στοιχεία της φύσης που είναι ανεπαίσθητα στον άνθρωπο ως προς το άρωμά τους, όπως το κοράλλι, το μαργαριτάρι, ο φλοιός, το νούφαρο και το τριαντάφυλλο της ερήμου. Σημαντικά ονόματα της αρωματοποιίας οραματίστηκαν την οσφρητική σύνθεση που αντιστοιχεί σε κάθε στοιχείο και την "έκλεισαν" στο χαρακτηριστικό μπουκάλι της Diptyque, που εδώ όμως επαναπροσδιορίζεται για να θυμίζει πολύτιμο θησαυρό. Φιγουράρουν "περήφανα" σε όλες τις boutiques Diptyque καθώς και σε αυτήν της Αθήνας.
ΦΩΤOΓΡΑΦΙΕΣ: COURTESY OF DIPTYQUE