Τα 7 βήματα για αποτελεσματική απώλεια βάρους

Η επιτυχία στη δίαιτα κρίνεται σε αυτά τα επτά βήματα.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Η άνοιξη έφτασε επιτέλους και ο χρόνος μετρά ήδη αντίστροφα για την απώλεια των περιττών κιλών μέχρι το καλοκαίρι. Ξεκινήστε από τώρα κιόλας, ακολουθώντας αυτά τα 7 βασικά βήματα για να χάσετε τα κιλά που θέλετε σίγουρα.

Βήμα 1o: Θέστε ρεαλιστικό στόχο

Όσο πιο κοντά στο τρέχον βάρος σσε στοχεύετε τόσο πιο ρεαλιστικές είναι οι πιθανότητές σας επιτυχίας. Οι έρευνες δείχνουν ότι μια απώλεια βάρους της τάξεως του 10% θεωρείται εφικτή, ενώ ένας μεγαλύτερος στόχος μπορεί να είναι τρομακτικός. Από τη στιγμή που έχετε χάσει 10% του βάρους σας, θα πάρετε κουράγιο για να ορίσετε ένα νέο στόχο στην περίπτωση που θα θέλετε να χάσετε περισσότερα κιλά. Να είστε εξίσου πραγματίστρια για το χρονικό πλαίσιο: ένας υγιής ρυθμός απώλειας βάρους είναι περίπου μισό με ένα κιλό την εβδομάδα.

Βήμα 2ο: Αποδεχτείτε ότι δεν υπάρχει μαγικός τρόπος για να χάσετε βάρος

Οι ευκαιριακές δίαιτες συνιστούν μια ατυχή παράκαμψη που θα σας αποθαρρύνει. Σας κάνουν να πιστεύετε ότι θα έχουν πραγματικά μαγικά αποτελέσματα αν τις δοκιμάσετε μία ακόμη φορά. Όσο παραμένετε υπό την επιρροή ενός τέτοιου τρόπου σκέψης δε θα καταφέρετε να λάβετε το μήνυμα ότι πρέπει να αποκτήσετε συγκεκριμένες γνώσεις και να μάθετε ορισμένες στρατηγικές για να διατηρήσετε το βάρος σας σε υγιή επίπεδα.

Βήμα 3ο: Ζυγίστε τις αποφάσεις σας

Αντί να αποθαρρύνεστε από τις αποτυχίες του παρελθόντος, χρησιμοποιήστε τες για να μάθετε. Σκεφτείτε ποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα υπάρχουν στην προσπάθεια για απώλεια βάρους που θα κάνετε, στηριζόμενη και στις παλαιότερες εμπειρίες σας. Επιλέξτε τα τρία σημαντικότερα πλεονεκτήματα και τα τρία σημαντικότερα μειονεκτήματα και τοποθετήστε τα σε μια "ζυγαριά αποφάσεων". Ως πλεονεκτήματα θα μπορούσατε να καταγράψετε ότι μαθαίνετε να τρώτε σωστά, βελτιώνεται ή υγεία σας ή φοράτε τα ρούχα που επιθυμείτε.

Ως μειονεκτήματα θα μπορούσατε να θεωρήσετε πως χρειάζεται να έχετε περισσότερη οργάνωση, ότι πιστεύετε πως θα πεινάτε ή ότι δε θα μπορείτε να απολαύσετε τα αγαπημένα σου γλυκά. Στη συνέχεια βαθμολογήστε από το 0 ως το 10 αυτά που έχετε καταγράψει και χρησιμοποιήστε το άθροισμα των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων για να δείτε τι "βαραίνει" περισσότερο στην απόφασή σας να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Εάν καταλάβετε ότι τα πλεονεκτήματα έχουν μεγαλύτερη σημασία από τα μειονεκτήματα για εσάς, τότε μη διστάσετε να ξεκινήσετε την προσπάθεια για απώλεια βάρους. Εάν δείτε, όμως, ότι τα εμπόδια που σας φέρνουν τα μειονεκτήματα είναι περισσότερα, καλύτερα να προσπαθήσετε να διατηρήσετε το βάρος σας και να ασχοληθείτε με την απώλειά του όταν θα είστε έτοιμη.

Βήμα 4ο: Να φέρεστε καλά στον εαυτό σας 

Μην περιμένετε να αδυνατίσετε προκειμένου στη συνέχεια να φροντίσετε τον εαυτό σου. Εάν φέρεστε καλά σε αυτόν, θα κερδίσετε αυτοπεποίθηση και αυτό μπορεί με τη σειρά του να ενισχύσει τις πιθανότητές σας να χάσετε κιλά Είναι πιο πιθανό να ασκείστε και να ακολουθείτε υγιεινή διατροφή όταν δε θα παλεύετε με μια αρνητική εικόνα σας.

Βήμα 5ο: Ξεπεράστε τα εμπόδια προς τη γυμναστική 

Η συχνή άσκηση είναι κρίσιμης σημασίας για οποιαδήποτε επιτυχημένη προσπάθεια απώλειας του βάρους και διατήρησής του, αν και πολλές γυναίκες δεν μπορούν να δεσμευτούν σε αυτήν. Ένας τρόπος για να ξεπεράσετε όσα σας κρατούν σε "αδράνεια" είναι να συνειδητοποιήσετε πως με τη συχνή άσκηση θα είστε σωματικά και πνευματικά πιο υγιής και θα έχετε να προσφέρετε περισσότερα ως σύντροφος, μητέρα, υπάλληλος και μέλος της κοινωνίας όπου ζεις και θα νιώθετε καλύτερα για τον εαυτό σας.

Βήμα 6ο: Αναλάβετε τις ευθύνες σας

"Κατάφερα να μην ξαναπάρω κιλά όταν ανέλαβα την ευθύνη για το βάρος μου". Αυτό είναι το γενικότερο συμπέρασμα που προκύπτει από τις γυναίκες που έχουν χάσει βάρος και καταφέρνουν να το διατηρούν. Όταν συνειδητοποιήσετε ότι έχετε τη δύναμη να διατηρήσετε το βάρος σας και ότι κανείς άλλος δε θα το κάνει για εσάς, είστε πραγματικά έτοιμη για την επιτυχία.

Βήμα 7ο: Να σκέφτεστει πόσο σημαντική είναι η υγεία 

Η απώλεια μόλις του 10% του βάρους σου μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για την εμφάνιση παχυσαρκίας, παθήσεων της καρδιάς, ορισμένων μορφών καρκίνου και αρθρίτιδας. Μπορεί, επίσης, να τονώσει το ανοσοποιητικό σύστημα. Εάν επικεντρωθείτε σε αυτά τα πλεονεκτήματα της απώλειας βάρους αντί στην εμφάνισή σου, θα είναι πιο εύκολο να υιοθετήσετε υγιεινές συνήθειες διατροφής και άσκησης οι οποίες θα ωφελήσουν τόσο την υγεία όσο και την εμφάνισή σας.

Πηγή: Shape.gr