Η πρώτη συνέντευξη του Demna Gvasalia μετά το σκάνδαλο του οίκου Balenciaga

Οι καμπάνιες του οίκου που θεωρήθηκαν ακατάλληλες περιελάμβαναν φωτογραφίες με πρωταγωνιστές παιδιά που κρατούσαν BDSM λούτρινα αρκουδάκια.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Το 2022 ήταν μία από τις καλύτερες και ταυτόχρονα τις χειρότερες χρονιές για τον οίκο Balenciaga, αφού πέρα από τα επιτυχημένα σόου και τα διθυραμβικά σχόλια που έλαβε ο δημιουργός Demna Gvasalia, οι δύο καμπάνιες με πρωταγωνιστές παιδιά που κρατούν BDSM λούτρινα αρκουδάκια έφτασαν πολύ κοντά στο να οδηγήσουν το ιστορικό luxury brand σε ολικό cancel. Λίγους μήνες αφού το σκάνδαλο κάπως ξεχάστηκε και ύστερα από τις δημόσιες συγγνώμες του οίκου και του ίδιου του Gvasalia, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Balenciaga έδωσε την πρώτη συνέντευξή του σε γνωστό περιοδικό μόδας ύστερα από το άσχημο γεγονός. 

Όπως δήλωσε, ο ίδιος είναι έτοιμος να κάνει ένα μεγάλο διάλειμμα και να επιστρέψει σε αυτό που αγαπάει πιο πολλά, το να σχεδιάζει ρούχα. "Συνειδητοποιώ ότι η δουλειά μου φαίνεται ως προκλητική, όμως η συγκεκριμένη κατάσταση δεν θα ήταν μέρος της προκλητικής μου φύσης", εξήγησε για τις ακατάλληλες φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν πριν από λίγο καιρό. Άλλωστε, όπως υπογράμμισε, "ο Balenciaga είναι ένας οίκος που μετράει πάνω από έναν αιώνα και είναι βασισμένος σε όμορφες δημιουργίες αξίες και έχω δουλέψει με όλη τη δημιουργική μου δύναμη να τον φέρω στη σύγχρονη σχετικότητα και ξαφνικά δεχόμαστε επίθεση και μας κολλούν την ετικέτα για κάτι που δεν είμαστε καθόλου". 

Μάλιστα, ο διάσημος σχεδιαστής δεν έκρυψε πως σοκαρίστηκε όταν έμαθε για τα δικαστικά έγγραφα που βρίσκονταν στο background μιας άλλης καμπάνιας και αφορούσαν μία υπόθεση για παιδική πορνογραφία, κάτι που ο ίδιος αποκάλεσε ένα τυχαίο γεγονός. Ωστόσο, ο ίδιος δεσμεύθηκε πως θα έχει μεγαλύτερη εμπλοκή από εδώ και πέρα σε κάθε παραμικρή λεπτομέρεια, ώστε να αποφύγει παρόμοια λάθη. "Από την προσωπική μου οπτική, ως καλλιτεχνικός διευθυντής, θα πρέπει να αμφισβητώ τα πάντα. Πραγματικά αλλάζει τον τρόπο που δουλεύω, που στο παρελθόν ήταν περισσότερο ενστικτώδης, το να κάνω κάτι που θα έμοιαζε ίσως προκλητικό απλά επειδή σκεφτόμουν πως ήταν διασκεδαστικό", είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως από εδώ και στο εξής θα έχει μια πιο ώριμη και σοβαρή προσέγγιση για τα πάντα, επιστρέφοντας στις "ρίζες" του, φτιάχνοντας ποιοτικά ρούχα, χωρίς να έχει σκοπό να προκαλέσει φρενίτιδα στα media. 

Η συγκεκριμένη καμπάνια φαίνεται πως έκανε μεγάλη ζημιά στη φήμη του οίκου, αφού αρκετοί φαν γύρισαν την πλάτη στο άλλοτε δοξασμένο brand, όπως έκαναν και αρκετοί celebrities. Πάντως ο οίκος Balenciaga και η Kering ανακοίνωσαν πως θα συνεργαστούν με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό National Children's Alliance, με αφορμή το νεοσύστατο Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας για τα επόμενα 3 χρόνια, που σκοπό έχει να βοηθήσει τη θεραπεία παιδιών, τα οποία έχουν βιώσει τραυματικές εμπειρίες. 

Διαβάστε Επίσης