Ο καλλιτέχνης πίσω από το νέο – και αρκετά αμφιλεγόμενο, όπως φαίνεται - πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου εξήγησε γιατί επέλεξε να χρησιμοποιήσει το κόκκινο ως κύριο χρώμα στην τελευταία του δημιουργία.
Ο Jonathan Yeo, ο οποίος παρευρέθηκε στα αποκαλυπτήρια στο παλάτι του Μπάκιγχαμ την Τρίτη, αποκάλυψε ότι η μόνη καθοδήγηση που του δόθηκε ήταν το μέγεθος του πορτρέτου και να απεικονίσει τον βασιλιά με στρατιωτική στολή.
"Η μόνη καθοδήγηση που μου έδωσαν [η εταιρεία Draper's Company, η οποία ανέθεσε το πορτρέτο] ήταν η συγκεκριμένη κλίμακα επειδή είχαν άλλα πορτρέτα αυτού του μεγέθους. Και υπήρχε η προτίμηση να είναι με στολή, πιθανότατα της Ουαλικής Φρουράς", δήλωσε ο αρχικά, ενώ στη συνέχεια ξεκαθάρισε ότι: "πέρα από αυτό, δεν υπήρχε καμία κατεύθυνση, κάτι που είναι συναρπαστικό αλλά και λίγο τρομακτικό. Ένας λευκός καμβάς".
Ο Βρετανός καλλιτέχνης εξήγησε: "Το κόκκινο χρώμα ήταν εμπνευσμένο από την Ουαλική Φρουρά, αλλά ήθελα ο πίνακας να είναι λίγο πιο σύγχρονος και να μην εμποδίζει να δούμε το πρόσωπο και την προσωπικότητα. Το χρώμα ήταν ένα πρώιμο πείραμα και μετά το σχεδίασα και δούλεψα πάνω στο πρόσωπο και το πρόσωπο και το φόντο λειτούργησαν τόσο καλά. Στη συνέχεια, δούλεψα για να βεβαιωθώ ότι τίποτα άλλο δεν παρεμβαίνει στην ισορροπία. Ήταν ένας ωραίος συνδυασμός του παραδοσιακού και του σύγχρονου".
Η κόκκινη απόχρωση του συντάγματος της Ουαλικής Φρουράς ζωγραφίστηκε σε μεγάλο μέρος του πορτραίτου, το οποίο περιλάμβανε επίσης μια πεταλούδα που αιωρείται πάνω από τον ώμο του βασιλιά, η οποία προστέθηκε από τον καλλιτέχνη μετά από πρόταση του Καρόλου. Η πεταλούδα δεν αντιπροσωπεύει μόνο το πάθος του μονάρχη για τη φύση, αλλά και τη μεταμόρφωσή του από πρίγκιπα της Ουαλίας σε βασιλιά Κάρολο.