Turning Point. Οι ειδικοί (σώματος και ψυχής) το μεταφράζουν ως σημείο μηδέν. Είναι εκείνη η στιγμή που αποφασίζεις να αλλάξεις. Αλλά, το κάνεις πράξη. Μπορεί να έρθει συνειδητά ή ως αποκύημα μίας μακράς διεργασίας που έχει πραγματοποιηθεί εντός του μυαλού χωρίς να αντιληφθείς τα βήματα, τη διάρκεια και την ισχύ της.
Οι ρομαντικοί το αποδίδουν ως την εποχή της αλλαγής. Οι ρεαλιστικές ως τη στιγμή που με καλά δομημένο πρόγραμμα σύντομα θα μεταβάλλουν τη ζωή ή την εικόνα τους. Με αυτή την ορολογία, θα μπορούσε να περιγράψει κανείς την παρουσία της Angelina Jolie στο 81ο Φεστιβάλ Βενετίας. Η σταρ επέστρεψε. Αυτή τη φορά διαφορετική.
Με την παρουσία της στο εμβληματικό κινηματογραφικό φεστιβάλ της ιταλικής πόλης να διαρκεί τρεις ημέρες, η Mrs. Jolie είχε κάτι από την προσωπικότητα που υποδύεται στην τελευταία της ταινία, με τίτλο Maria. Στις εμφανίσεις, την αύρα, την ενέργεια, μα – τελικά το σημαντικότερο – και στις κινήσεις της. Όπως η Μαρία Κάλλας, έτσι και η Angelina Jolie δεν επέτρεψε η συζήτηση να απομακρυνθεί από το νέο επαγγελματικό της βήμα. Ακόμη, και αν το όνομά της πρωταγωνιστεί ξανά στον διεθνή Τύπο για την φαινομενικά αέναη δικαστική διαμάχη με τον πρώην σύζυγό της, Brad Pitt και την απόφαση των παιδιών τους (ένα μετά το άλλο) να απαρνηθούν το επώνυμό του πατέρα τους, κρατώντας μόνο το δικό της.
Κανείς δεν σχολίασε τη συμπεριφορά της, θέμα δημοφιλές από την πρώτη στιγμή που συναντήθηκε με τους προβολείς της δημοσιότητας. Ανέκαθεν, το προφίλ της ακροβατούσε ανάμεσα στην εύσπλαχνη φιλάνθρωπο με ανεπτυγμένο αίσθημα αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης και τη σκληρή γυναίκα που με κάποιον τρόπο στρέφει τα παιδιά εναντίον του πατέρα τους. Όλοι εστίασαν στο νέο της βήμα.
Η ερμηνεία της δεν θα επέτρεπε η ιστορία να πάρει άλλη τροπή. Πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της το βράδυ της Πέμπτης στο Lido, οι κριτικοί κινηματογράφου και οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι κάνουν λόγο για μία ερμηνεία – ορόσημο στη μακρά της καριέρα, μία υποκριτική απόδοση ικανή να την τοποθετήσει μετά από πολλά χρόνια στην κούρσα των υποψηφιοτήτων για το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.
Η Angelina Jolie είναι μία υποδειγματική Μαρία Κάλλας και όλοι εστιάζουν σε αυτό. Χωρίς παρασκηνιακό ρεπορτάζ, υπαινιγμούς. Οι σειρήνες αναφοράς στα προσωπικά της μπερδέματα σίγησαν - έστω και για λίγο. Το μόνο που προσδίδει ένταση και συνοδεύει για τρεις ημέρες τα εκατοντάδες δημοσιεύματα των μεγαλύτερων μέσων του εξωτερικού είναι η μεγάλη (sic) επιστροφή της στον κόσμο της μεγάλης οθόνης.
Άλλωστε, για την ίδια το να υποδυθεί την Μαρία Κάλλας ήταν κάτι σπουδαιότερο από έναν ακόμη ρόλο στη μεγάλη της καριέρα στο μικρο-σύμπαν της μεγάλης οθόνης. Ήταν μία συνάντηση. Μία γνωριμία, βαθιά και ουσιαστική, με τη θρυλική ντίβα της όπερας. Μία ευκαιρία να συνομιλήσει μαζί της, να την αισθανθεί, να την αποκωδικοποιήσει πριν την ενσαρκώσει. Και να πραγματοποιήσει ένα είδος ενδοσκόπησης, αλλιώτικης μα πολύτιμης – ο σκηνοθέτης Pablo Lorain απαιτεί ένα μόνο πράγμα από τους ηθοποιούς τους: να είναι διαρκώς παρόντες στον ρόλο τους. Αυτό το πέτυχε.
Η αποθέωση της θα συνεχιστεί εντός της αίθουσας, με ένα αδιάκοπο οκτάλεπτο (!) χειροκρότημα, από τη στιγμή που οι τίτλοι τέλους εμφανίζονται στην οθόνη έως το δευτερόλεπτο που η ίδια δακρύζει και αγκαλιάζει τον Pablo Lorain, τον άνθρωπο που την επανέφερε στο κινηματογραφικό προσκήνιο για τις λόγους που της αξίζουν.
Μετά από τις τρεις ημέρες, η Angelina Jolie αναχώρησε από τη Βενετία με θριαμβευτική ηχώ, προκειμένου να προσγειωθεί στο Τορόντο. Μία τιμητική διάκριση την περιμένει εκεί. Και ίσως μία νέα σελίδα στη σχέση της με τα media και τους δημοσιογράφους. Μακάρι...