The Fabricant | Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον πρώτο ψηφιακό οίκο μόδας

Μία συζήτηση με τη Michaela Larosse, Head of Communication and Marketing στον ψηφιακό οίκο.

Το τοπίο της μόδας αλλάζει ραγδαία. Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του Facebook, ο Όμιλος του οποίου μετονομάστηκε σε "Meta" και αφοσιώνεται πλέον στο να δημιουργήσει το Metaverse (η συνέχεια του internet όπως το ξέρουμε, σε ένα διαδικτυακό αλληλεπιδραστικό online κόσμο), τόσο εταιρείες όσο και απλοί άνθρωποι αρχίζουν να αντιλαμβάνονται σιγά σιγά τη σημασία που θα έχουν τα avatar (οι διαδικτυακές περσόνες στο Metaverse) στην καθημερινή ζωή. Σ' έναν κόσμο ατελείωτων δυνατοτήτων και καινοτομίας, ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε τη ζωή και την ανθρωπότητα θα αλλάξει εντελώς. Οι άνθρωποι θα πρέπει να ανακαλύψουν και να επιδείξουν την προσωπική τους ταυτότητα online προκειμένου να εδραιώσουν τις αξίες και τις ανάγκες τους. Η μόδα, ένα μέσο που έλυνε από πάντα αυτό το ζητούμενο στη φυσική ζωή, θα συνεχίσει με τον ίδιο ρόλο στην ψηφιακή ύπαρξη. Τα ηλεκτρονικά-εικονικά ρούχα και τα NFT δεν είναι πλέον ένα τραβηγμένο έργο μοντέρνας τέχνης, αλλά πραγματικά προϊόντα που μπορούν να προσθέσουν αξία στην καθημερινότητα.

Η εταιρεία The Fabricant υπήρξε πρωτοπόρος σε αυτόν τον χώρο ως ο μεγαλύτερος ψηφιακός οίκος μόδας στον κόσμο. Τα ρούχα του είναι μόνο ηλεκτρονικά και δεν παράγονται ποτέ με πραγματικά υφάσματα. Εμείς μιλήσαμε με τη Michaela Larosse - επικεφαλής δημιουργικής στρατηγικής και επικοινωνίας στο The Fabricant - αναζητώντας περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την ιστορία και το όραμα του ενδιαφέροντος αυτού οίκου και για να μάθουμε γιατί η ψηφιακή μόδα είναι η επόμενη μεγάλη επανάσταση:

-Michaela, τι είναι ο οίκος "The Fabricant” και ποιος ο στόχος του; 

Το "The Fabricant” ιδρύθηκε το 2018 από τον Kerry Murphy και την Amber Slooten στο Άμστερνταμ. Οι ιδρυτές του έχουν ένα πολύ ενδιαφέρον υπόβαθρο, με τον Kerry να έχει συνεργαστεί για χρόνια με μεγάλες εταιρείες στον χώρο των οπτικών εφέ ως σκηνοθέτης, ενώ η Amber σπούδαζε στο AMFI (Ινστιτούτο μόδας του Άμστερνταμ) για να γίνει σχεδιάστρια κλασικής μόδας. Ο Kerry συνειδητοποίησε ότι η βιομηχανία της μόδας -που παραδοσιακά καθοδηγείται από την παράδοση και την κληρονομιά- ήταν η τελευταία μεγάλη βιομηχανία που δεν είχε ψηφιοποιηθεί, σε αντίθεση με τις βιομηχανίες ταινιών ή φωτογραφίας που χρησιμοποιούσαν ήδη περίπλοκα εφέ. Η Amber μελετούσε επίσης αυτή την ευκαιρία, καθώς προσπαθούσε να βρει ένα μέσο για να εκφράσει τη δημιουργικότητά της με βιώσιμο τρόπο, διδάσκοντας τον εαυτό της ψηφιακές πρακτικές μόδας (όπως το Clo3d). Υπήρξε μάλιστα η πρώτη φοιτήτρια σχεδίου μόδας που αποφοίτησε με μια πλήρως ψηφιακή συλλογή. Ακόμη και σήμερα, το "The Fabricant" έχει στον πυρήνα του την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Δεν χρησιμοποιούμε φυσικούς πόρους (π.χ.: υφάσματα) και δεν ρυπαίνουμε το περιβάλλον, καθώς τα προϊόντα μας είναι καθαρά ψηφιακά και δεν θα παραχθούν ποτέ φυσικά.

-Πώς εξελίχθηκε η εταιρεία με τα χρόνια και πόσο ανοιχτές ήταν άλλες εταιρείες στο χώρο της μόδας στο να συνεργαστούν μαζί σας από το 2018 έως σήμερα;

Η εξέλιξή μας από το 2018 είναι τεράστια! Όταν πρωτο-ξεκινήσαμε, ήμασταν πρωτοπόροι σε έναν χώρο για τον οποίο κανένας δεν είχε μιλήσει ποτέ. Ως αποτέλεσμα, στη βιομηχανία της φυσικής μόδας φαινόμασταν κάτι περίεργο και πολύ εξειδικευμένο. Αυτό που προσφέραμε ήταν σίγουρα ενδιαφέρον, αλλά όχι απαραίτητα κάτι στο οποίο ο φυσικός κόσμος ένιωσε την ανάγκη να συμμετάσχει. Η αποστολή μας δεν ήταν εύκολη. Έπρεπε να πείσουμε τους πάντες για την άποψή μας και όχι απλώς να δημιουργήσουμε μια εταιρεία, αλλά αντίθετα ένα ολόκληρο βιομηχανικό κλάδο, ώστε να θέσουμε την εταιρεία μας μέσα του. Ήμασταν πάντα πολύ παθιασμένοι και πεπεισμένοι για το όραμά μας.

Ο πρώτος μεγάλος πελάτης ήρθε σε εμάς καθαρά λόγω της ποιότητας των ψηφιακών ενδυμάτων μας. Θεωρούμαστε οίκος πολυτελείας (στην ψηφιακή μόδα) αφού τα προϊόντα μας έχουν πάντα άψογο φινίρισμα. Μετά από αυτή τη συνεργασία, περισσότερες εταιρείες η μία μετά την άλλη άρχισαν να έρχονται σε εμάς, κυρίως γιατί ενδιαφερόντουσαν για τη βιωσιμότητα και επειδή τους ιντριγκάρει η ιδέα της μετάβασης από τη φωτογραφία, που είναι ένα παλιό μέσο, ​​στην "υπερπραγματική" διάσταση και τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η σημερινή τεχνολογία. Μπορούμε να δημιουργήσουμε ρούχα με τρισδιάστατο τρόπο, να δημιουργήσουμε υλικό μάρκετινγκ που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν στο διαδίκτυο και φυσικά, να τους προσφέρουμε το σημαντικότερο: τρισδιάστατη δειγματοληψία, ώστε να μπορούν να δοκιμάσουν προϊόντα (και να αλλάξουν εύκολα χρώματα, εφαρμογή, ύφασμα) πριν δημιουργήσουν οτιδήποτε φυσικό.

Φυσικά, όλη η συζήτηση για τα NFT που έγινε γύρω στο 2018 μας άγγιξε και το 2019 δημιουργήσαμε το πρώτο μας διαδικτυακό ρούχο που πωλήθηκε ως NFT (με συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κώδικα που αποδεικνύει τον ιδιοκτήτη). Το ονομάσαμε "Iridescence", και μάλιστα έγινε πρωτοσέλιδο παγκοσμίως ως το πρώτο μη φυσικό ένδυμα που δημοπρατήθηκε για 9,5 χιλιάδες δολάρια (54 Ethereum coins εκείνη την εποχή). Ξαφνικά, οι άνθρωποι ήρθαν αντιμέτωποι με την ιδέα ότι ένα ένδυμα μπορεί να μην υπάρχει στη φυσική ζωή, αλλά μόνο ψηφιακά και ότι κάποιος ήταν πρόθυμος να πληρώσει πολλά χρήματα για κάτι τέτοιο. Αυτό έκανε πολλούς να σκεφτούν. Αλλά πιστεύω ότι ήταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας που η όλη συζήτηση άλλαξε για τα καλά. Με τα lockdowns, η φυσική-πραγματική μόδα έφτασε σε ένα τέλμα, αλλά η ψηφιακή-εικονική μόδα φυσικά μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς περιορισμούς. Ξαφνικά, ό,τι κάναμε έβγαζε 100% νόημα στη βιομηχανία της φυσικής μόδας και από εκεί που είχαμε μια ομάδα 8 ατόμων μεγαλώσαμε σε 32. Όλοι αναζητούσαν μια λύση και συνειδητοποίησαν ότι ήμασταν οι μόνοι που ξέραμε τι να κάνουμε. Αυτό μας φέρνει στο σήμερα. Στην πραγματικότητα μόλις συν-δημιουργήσαμε το "The Fabricant Studio", μια πλατφόρμα που επιτρέπει σε όλους να δημιουργήσουν NFT και ηλεκτρονικά ενδύματα. Αυτή η πλατφόρμα στοχεύει στη δημιουργία της γκαρνταρόμπας του metaverse καθώς προσπαθούμε πάντα να είμαστε ένα βήμα μπροστά.

- Ποιες είναι οι δυσκολίες και οι ευκαιρίες της ψηφιακής μόδας; Πώς λύνει αυτά τα ζητήματα το "The Fabricant Studio";

Η μόδα στο Metaverse θα είναι ο τρόπος να δημιουργήσουμε την προσωπική μας ταυτότητα και ο τρόπος με τον οποίο θα εμφανιζόμαστε στους εικονικούς χώρους, όπου θα συγχωνεύονται η φυσική και η ψηφιακή μας ζωή. Όλοι θα πρέπει να μπορούν να συμμετέχουν σε αυτή τη συζήτηση. Η μόνη μεγάλη δυσκολία όσον αφορά τη δημιουργία ψηφιακής μόδας είναι ότι κάποιος πρέπει να έχει γνώση λογισμικού για να χρησιμοποιήσει πλατφόρμες που μπορούν να δημιουργήσουν εικονικά ρούχα, όπως το Clo3d. Αυτό φυσικά μπορεί να πάρει πολύ χρόνο και προσπάθεια όσον αφορά τη μάθηση και την εξάσκηση, πριν δημιουργήσει κάποιος ποιοτική δουλειά, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να περάσεις πολύς καιρός για να μπορέσει να μπει στον χώρο της ψηφιακής μόδας.

Δημιουργήσαμε το "The Fabricant Studio" για να επιλύσουμε ακριβώς αυτό το ζήτημα. H πεποίθησή μας σχετικά με τη δημιουργία μιας εικονικής γκαρνταρόμπας για το metaverse είναι ότι θα χρειαστούμε δισεκατομμύρια ρούχα, επομένως όλοι πρέπει να συμμετάσχουν. Αντί για μια απλή μετάβαση από τη φωτογραφία στα ψηφιακά μέσα, πιστεύουμε στη ριζική αλλαγή και στον εκδημοκρατισμό της δημιουργίας της μόδας. Θέλουμε να αλλάξουμε όλες τις προκαταλήψεις στο κλάδο. Ιστορικά, οι εταιρείες μόδας λειτουργούσαν με την ιδέα ότι ένας αρτιστικός διευθυντής υπαγορεύει τι είναι μια συλλογή μόδας και πώς θα μοιάζουν όλα. Με το "The Fabricant Studio" στοχεύουμε να αφαιρέσουμε το εμπόδιο που είναι η έλλειψη γνώσεις λογισμικού για το κοινό μας και να του δώσουμε ένα εύκολο εργαλείο για να συν-δημιουργήσουν συλλογές μαζί με εμάς.

Ξεκινάμε δίνοντας τη γενική καλλιτεχνική κατεύθυνση και μια σειρά από 50 λευκά εικονικά ενδύματα - δημιουργημένα από δημιουργούς και καταξιωμένες 3d εταιρείες- που θα χρησιμοποιηθούν ως οι βάσεις κάθε ξεχωριστής δημιουργίας. Στη συνέχεια, δίνουμε τα κενά αυτά ρούχα στο κοινό μας δωρεάν, προκειμένου να τα προσαρμόσουν όπως θέλουν, δημιουργώντας τη δική τους έκδοση και γίνονται έτσι μέρος της ιστορίας μας. Σε αυτή τη πλατφόρμα ο καθένας μπορεί να γίνει συλλέκτης ή δημιουργός και να κερδίσει χρήματα από τη δουλειά του. Οι δημιουργίες του κοινού μας αποθηκεύονται αυτόματα με κώδικα ως NFT και μπορούν να πωληθούν (με τα κέρδη να μοιράζονται μεταξύ του δημιουργού και εμάς) στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, το οποίο μόλις άνοιξε. Αυτή η διαδικασία είναι κάτι πολύ ριζοσπαστικό στη βιομηχανία και δείχνει πραγματικά τις νέες δημιουργικές δυνατότητες που υπάρχουν στην ηλεκτρονική μόδα. Είναι πραγματικά συναρπαστικό να βλέπεις ένα νέο κεφάλαιο να αρχίζει να εδραιώνεται.

-Πόσο σημαντικό είναι η κλασική βιομηχανία μόδας να κατανοήσει τη σημασία της εικονικής;

Πιστεύω ότι όλες οι εταιρείες πρέπει να αρχίσουν να σχεδιάζουν τη στρατηγική τους για το μέλλον. Καταλαβαίνουμε ότι οι "φυσικοί" οίκοι μόδας θα χρειαστούν μια περίοδο μετάβασης μέχρι να μπορούν να αντιληφθούν πλήρως την αξία της αποκλειστικά διαδικτυακής μόδας, αλλά θα πρέπει να αρχίσουν να πειραματίζονται ήδη με εικονικούς χώρους και εικονικά ρούχα. Ο μελλοντικός καταναλωτής - από τη γενιά Gen Z και πιο νέοι - έχει γεννηθεί από την αρχή σε ένα κόσμο που συνδυάζει το ψηφιακό με το πραγματικό. Ως εκ τούτου, όση σημασία δίνει στη φυσική του ζωή, άλλη τόση δίνει και στην εικονική. Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά για αυτούς τους ανθρώπους.

Οι εταιρείες πρέπει να συμμετέχουν σε όποια πλατφόρμα βρίσκονται αυτοί οι νέοι καταναλωτές είτε αυτή είναι το Fortnight, το Snapchat ή οποιοσδήποτε άλλος εικονικός χώρος. Τα NFT, από την άλλη, είναι ήδη μια αγορά και η βαρύτητα τους στην αγορά συνεχώς αυξάνεται. Τα κρυπτονομίσματα -όπως το Bitcoin- καθιερώνονται επίσης όλο και περισσότερο. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πως υπάρχουν σοβαροί λόγοι για τους οποίους τεράστιοι οίκοι μόδας, όπως ο Balenciaga και ο Gucci, γίνονται όλο και πιο ενεργοί στην ψηφιακή μόδα. Για παράδειγμα, κατανοούν τη σημασία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και πως αυτά μπορούν να τους βοηθήσουν να γίνουν πιο γνωστοί στις νεότερες γενιές. Τέλος, από την άποψη της βιωσιμότητας, η τρισδιάστατη δημιουργία δειγμάτων (για ρούχα) είναι μια πολύ εύκολη παρέμβαση που μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα και να γλυτώσει χρήματα σε υφάσματα που θα πεταγόταν διαφορετικά. 

-Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια του The Fabricant;

Εκτός από τις συλλογές μας και το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, αυτή τη στιγμή ένας μεγάλος στόχος είναι να φέρουμε όσο περισσότερους ανθρώπους γίνεται στο "The Fabricant Studio”. Θέλουμε ένα μεγάλο κοινό ώστε να μπορούμε να συνεργαζόμαστε με καλλιτέχνες και εταιρείες που μοιράζονται τις αξίες και τους στόχους μας. Αυτό που είναι πραγματικά συναρπαστικό για το "The Fabricant Studio" είναι ότι νέοι και αρχάριοι δημιουργοί 3D μπορούν να δουλεύουν δίπλα σε καταξιωμένες εταιρείες. Δεν υπάρχει καμιά ιεραρχία. Εξάλλου, ακόμα και οι μεγάλες μάρκες είναι νέες στην ιδέα της ψηφιακής μόδας. Όλοι αντιμετωπίζονται ως ίσοι τόσο από άποψη ευκαιριών όσο και οικονομικά. Θέλουμε, επίσης, να ωθήσουμε τις εταιρείες να αναθεωρήσουν το πως βλέπουν την εικόνα τους και να αρχίσουν να συνεργάζονται με άτομα που έχουν ήδη χτίσει ένα κοινό σε υπάρχοντες εικονικούς κόσμους. Στη πραγματικότητα, θέλουμε να συνεχίσουμε να πιέζουμε για μια πιο δημοκρατική, πιο βιώσιμη βιομηχανία μόδας. Να ξαναγράψουμε τους κανόνες και να βοηθήσουμε όλους να εμπνευστούν ο ένας από τον άλλο. Μεγάλοι και μικροί, νεότεροι και ήδη καθιερωμένοι παίκτες.

*Ανακαλύψτε το The Fabricant εδώ.