Η Eva Chen μιλάει για τη βιωσιμότητα και το μέλλον του Instagram

"Μπορούν τα πράγματα να γίνουν πιο γρήγορα; Ναι".

Ο στόχος της Eva Chen για το 2019 ήταν να περιορίσει τις καταναλωτικές της συνήθειες. Όποιος την ακολουθεί στο Instagram, γνωρίζει ότι fashion director του Instagram κυκλοφορεί παντού με τα δικά της γυάλινα βαζάκια, ανακυκλώνει πραγματικά ό,τι μπορεί και και συμβουλεύει συχνά την κόρη της Ren να φτιάχνει δώρα από τα ήδη υπάρχοντα αντικείμενα του σπιτιού. 

Η 39χρονη Chen θεωρείται σήμερα ως μία από τις πιο επιδραστικές γυναίκες στα social media - ξεκινά συχνά τις δικές της πολυσυζητημένες τάσεις (Eva Chen pose, mini conference room κτλ.), αποκαλεί την Anna Wintour με το μικρό της όνομα (υπήρξε protégée της όταν δούλευε στα περιοδικά της Conde Nast), αστειεύεται ότι ο γιος της Tao μοιάζει περισσότερο στην Gigi Hadid και γράφει παιδικά βιβλία. Στην καθημερινότητά της, η Chen δεν ησυχάζει ποτέ: ταξιδεύει ανά τον κόσμο για να επιμεληθεί τα projects του Instagram, να βρεθεί στα σημαντικότερα fashion events, να υπογράψει το βιβλίο της Juno Valentines ενώ ταυτόχρονα περνάει ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά και το σύζυγό της και διοργανώνει getaways με την οικογένειά της. 

Δεν χρειάζεται κάποια ενδελεχή έρευνα για να μάθει κανείς για τη ζωή της Chen, αφού η ίδια μοιράζεται σχεδόν όλη της την καθημερινότητα στο Instagram, χωρίς όμως να ωραιοποιεί τίποτα. Ακόμα και στο πρόσφατο "fashion drama" που έζησε με το fitting του Richard Quinn φορέματος που για τα British Fashion Awards, η Chen ανέβασε μια φωτογραφία με caption: "Αν κάποιος μπορεί να αφαιρέσει ένα πλευρό στο Λονδίνο για να χωρέσω, θα ήταν τέλεια". 

Η Eva Chen έχει  βαθιά επίγνωση της δύναμης του Μέσου στο οποίο εργάζεται και προσπαθεί να το χρησιμοποιεί πάντα με θετικό πρόσημο. "Είχα γίνει γνωστή ως η συντάκτρια περιοδικών που είχε εμμονή με το Instagram και τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και όλοι - από make up artists μέχρι μοντέλα - μου έκαναν ερωτήσεις σχετικά με το Instagram και τότε ήταν που άρχισα να συνειδητοποιώ τη δύναμη του" δήλωσε στην Evening Standard. Τον Ιούνιο του 2018, η εφαρμογή είχε φθάσει τους 1 δισεκατομμύριο χρήστες μηνιαίως, δείχνοντας πώς για ένα μέσο που δεν έχει κλείσει ακόμα τα δέκα του χρόνια, το Instagram διαθέτει τεράστια δύναμη. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ρόλος της Chen στο Instagram είναι να ενορχηστρώνει το αφήγημα της μόδας: υπό την επίβλεψή της, το Instagram ξεκίνησε την εφαρμογή του shopping τον Μάρτιο, γεγονός που επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν άμεσα τα προϊόντα που βλέπουν στο feed τους. 130 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τώρα αυτά τα tags. Έρευνα διαπίστωσε ότι πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών του Instagram χρησιμοποίησαν το app για να αγοράσουν ένα προϊόν online. Και τώρα οκτώ από αυτά τα πρώτα ψηφιακά brand επιλέχθηκαν για να λάβουν μέρος σε ένα limited pop-up κατάστημα στο Selfridges.

Η βιωσιμότητα και ο ρόλος του Instagram

Το Instagram δεν δυσκολεύτηκε ποτέ στην ανακάλυψη των brands. Εξάλλου, η εφαρμογή ενήργησε ως ο μεγαλύτερος  influencer, ένας αγωγός για τους επιμέρους  influencers και την εικονική τους πραγματικότητα, οι οποίοι με τη σειρά τους διαιώνιζαν την επιθυμία για πρωτοτυπία μεταξύ των followers τους. Μια έκθεση της Fashion Retail Academy, μία από τις κορυφαίες σχολές μόδας του Ηνωμένου Βασιλείου, διαπίστωσε ότι το 73% των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών πιστεύουν ότι οι influencers έχουν "προκαλέσει, τουλάχιστον εν μέρει, άνοδο στα fast fashion brands".

Σύμφωνα με το Forbes, τα ενδύματα των fast fashion brands, τα οποία φοράμε λιγότερο από 5 φορές και τα κρατάμε 35 ημέρες, παράγουν πάνω από 400% περισσότερες εκπομπές άνθρακα ανά τεμάχιο ετησίως σε σχέση με τα ενδύματα που φοριούνται 50 φορές και διατηρούνται για ένα ολόκληρο έτος.

Η Chen γνωρίζει την πολυπλοκότητα της βιωσιμότητας και τον αργό ρυθμό των αλλαγών που συμβαίνουν στον κλάδο: "Θα μπορούσαν τα πράγματα να γίνονται πιο γρήγορα; Ναι. Προσωπικά, θα το ήθελα πάρα πολύ να εξελιχθούν πιο γρήγορα. Πιστεύω ότι κάνουμε βήματα προς την αειφορία μέσω του Instagram".

Η Chen, μίλησε μεταξύ άλλων για την απόκρυψη των likes και το shadow banning, υποστηρίζοντας ότι το δεύτερο δεν είναι τίποτα παραπάνω από μύθος. Η ασιατικής καταγωγής νεοϋρκέζα, υποστηρίζει ότι το Instagram "έχει συμβάλει στον εκδημοκρατισμό της μόδας" και ότι ο λόγος που ενισχύθηκε η έννοια του shadow banning είναι επειδή εμφανίστηκε ένα bug που επηρέαζε τα hashtags.  Δεδομένης της επιτυχίας που παρείχε το Instagram σε συγκεκριμένα brands, τελικά έχει μερίδιο ευθύνης στο fast fashion; "Δεν είναι ότι το Instagram έχει προβάλει αυτά τα brands στο προσκήνιο, είναι ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να ακολουθήσουν τα brands που αγαπούν" εξηγεί.