Ξηρή επιδερμίδα το χειμώνα; 7 τρόποι αντιμετώπισης

Οι ειδικοί συμφωνούν.

Εάν έχεις ευαίσθητη ή ξηρή επιδερμίδα, ξέρεις ότι οι εναλλαγές θερμοκρασίας αυτή την εποχή (κρύο και βροχή έξω – ζέστη και ξηρή ατμόσφαιρα μέσα) μπορούν να αφυδατώσουν το δέρμα σου, με αποτέλεσμα μια αίσθηση τραβήγματος, φαγούρα και ξεφλούδισμα τοπικά. Η δερματολόγος και παθολόγος δρ Maryam Zamani, μοιράζεται μαζί μας τις συμβουλές της για πιο υγιές δέρμα το χειμώνα. "Γενικά το δέρμα είναι πιο ξηρό το χειμώνα όταν πέφτουν η θερμοκρασία και τα επίπεδα υγρασίας.

Το φυσικό φράγμα προστασίας της επιδερμίδας μπορεί να καταβληθεί από τον ξηρό εσωτερικό αέρα που προκαλείται από τη θέρμανση, κι αυτό αυξάνει την απώλεια νερού από το δέρμα" εξηγεί η δρ Zamani. "Στο φυσιολογικά ενυδατωμένο δέρμα οι σμηγματογόνοι αδένες παράγουν σμήγμα. Αυτό δρα ως φράγμα προστασίας αποτρέποντας την εξάτμιση του νερού. Όμως το ξηρό και κρύο περιβάλλον, μαζί με τον παγωμένο αέρα το χειμώνα εμποδίζουν τη φυσιολογική αυτή ικανότητα της επιδερμίδας". Τι μπορείτε να κάνετε για να μαλακώσετε και το πιο ταλαιπωρημένο από το χειμώνα δέρμα;

Διαβάστε τα συστατικά

Χρησιμοποιήστε ενυδατική χωρίς άρωμα μετά από ένα ζεστό ντους για να κλειδώσετε την υγρασία στην επιδερμίδα σας. Βρείτε μια κρέμα που να περιέχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συστατικά: υδρόφιλη ουσία όπως γλυκερίνη, λακτικό οξύ, σορβιτόλη, υαλουρονικό οξύ ή άλφα υδροξέα. Όλα αυτά συγκρατούν το νερό και αποτρέπουν την απώλειά του. Το βούτυρο καριτέ, το αμυγδαλέλαιο, το λάδι jojoba, η βαζελίνη και τα μεταλλικά έλαια είναι επίσης επιθυμητά συστατικά. Μείνετε μακριά από αρωματισμένα προϊόντα, αντιβακτηριακούς παράγοντες και προϊόντα που περιέχουν οινόπνευμα.

Χρησιμοποιήστε υγραντήρα

Το μικρό αυτό μηχάνημα θα διατηρεί την υγρασία στην ατμόσφαιρα και θα βοηθήσει το δέρμα σας να παραμείνει ενυδατωμένο.

Αλλάξτε συνήθειες στο ντους

Πριν το ντους χρησιμοποιήστε μία στεγνή βούρτσα σώματος για να απαλλαγείτε από τα νεκρά κύτταρα. Κάντε χλιαρά ντους (όχι καυτά) για όχι περισσότερο από 10 λεπτά μία φορά τη μέρα. Στεγνώστε το δέρμα σας ταμποναριστά και μέσα στα επόμενα τρία λεπτά απλώστε μία κρέμα σώματος χωρίς άρωμα.

Ξεχάστε το σαπούνι

Αποφύγετε τα αντιβακτηριακά σαπούνια και συστατικά, τα αρωματισμένα προϊόντα και οτιδήποτε περιέχει αλκοόλ.

Αλλάξτε τα ρούχα σας

Φορέστε άνετα βαμβακερά ρούχα αντί για μάλλινα που μπορεί να ερεθίσουν το ξηρό δέρμα. Και φόρα γάντια για να προστατεύετε τα χέρια σας από τα στοιχεία της φύσης.

Προσθέστε αυτές τις τροφές

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με τροφές πλούσιες σε ω3 λιπαρά οξέα που έχουν αντιφλεγμονώδη επίδραση και μπορεί να ανακουφίσουν το ερεθισμένο δέρμα. Ψάρια όπως η σαρδέλες, ο γαύρος, η ρέγκα και ο σολομός είναι πολύ καλές πηγές τους. Εάν είστε vegan, προσθέστε λιναρόσπορο στις σαλάτες, στα smoothies ή στο πρωινό σας γάλα ή γιαούρτι με βρόμη. Το λάδι καρύδας επίσης συμβάλει στην καλή υγεία του δέρματος.

Περιορίστε το πρόχειρο φαγητό

Η ζάχαρη, η φρουκτόζη και τα επεξεργασμένα φαγητά δεν κάνουν κακό μόνο στη μέση σας αλλά μπορεί να επηρεάσουν και το δέρμα σας. Επίσης, μειώστε την πρόσληψη δημητριακών. Τα τρόφιμα αυτά έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που σημαίνει ότι ανεβάζουν απότομα την ινσουλίνη με αποτέλεσμα να προκαλούνται φλεγμονές στον οργανισμό σας – κι αυτό δεν είναι καθόλου καλό όταν το δέρμα σας είναι ήδη ερεθισμένο εξαιτίας του περιβάλλοντος.

Πηγή: Shape.gr