Sugar Overdose | 7 σημάδια ότι καταναλώνετε πολλή ζάχαρη

Από την πρόωρη γήρανση έως ανεξήγητο φούσκωμα.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Εάν έχετε παρατηρήσει πώς καταναλώνετε περισσότερα γλυκά τελευταία, δεν είστε μόνη. Με το άγχος και την πλήξη να αυξάνονται ταυτόχρονα, φαίνεται ότι όλοι αναζητούν βραχυπρόθεσμη παρηγοριά σε ζαχαρούχα τρόφιμα. Σύμφωνα με μια μελέτη στην Αγγλία, οι πωλήσεις αλκοόλ αυξήθηκαν κατά 27,6% το 2020, ενώ οι πωλήσεις ζαχαρούχων τροφίμων αυξήθηκαν κατά 11,5%.

Η ζάχαρη και οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες θεωρούνται "κενές θερμίδες", κυρίως επειδή δεν περιέχουν χρήσιμα θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, η μείωση της πρόσληψης ζάχαρης δεν είναι τόσο απλή όσο θα νόμιζε κανείς, καθώς τα γλυκά δεν είναι οι μόνοι "ένοχοι" της υπόθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα έτοιμα γεύματα περιέχουν έως και 12 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη ανά μερίδα, με ένα κουτάκι από αναψυκτικό cola να περιέχει έξι, και ένα μπολ απλών δημητριακών τρεις. Ακολουθούν 7 σημάδια που θα σας υποδείξουν ότι καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα ζάχαρης:

1. Πρόωρη γήρανση

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνια βλάβη στις πρωτεΐνες του δέρματος, το κολλαγόνο και την ελαστίνη, οδηγώντας σε πρόωρες ρυτίδες και γήρανση. Η υπερβολική ζάχαρη θα μπορούσε επίσης να συμβάλει στην ανισορροπία των γυναικείων εμμηνορροϊκών ορμονών, κάτι το οποίο ίσως οδηγήσει σε ακμή κατά μήκος της γραμμής της γνάθου. Η ζάχαρη είναι επίσης η αγαπημένη τροφή των λιγότερο επιθυμητών βακτηρίων του εντέρου και η υπερβολική κατανάλωσή της θα μπορούσε να οδηγήσει σε μη ισορροπημένη χλωρίδα του εντέρου και φλεγμονή στο σώμα, που συνήθως μεταφράζεται σε δερματικές παθήσεις όπως το έκζεμα.

2. Λιγούρες

Τα ζαχαρούχα τρόφιμα είναι εθιστικά, δίνοντάς μας μια γρήγορη "λύση" που μας δελεάζει ξανά και ξανά. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη έχει αποδειχθεί ότι ενεργοποιούν την οδό ανταμοιβής στον εγκέφαλο απελευθερώνοντας ντοπαμίνη, παρόμοια με εκείνη των εθιστικών φαρμάκων. 

3. Χαμηλή ενέργεια

Η γλυκόζη είναι απαραίτητη για την παραγωγή ενέργειας σε όλο το σώμα, ωστόσο, είναι σημαντικό να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ισορροπημένα και όχι με έντονα σκαμπανεβάσματα όπως συμβαίνει όταν καταναλώνετε ζαχαρούχα σνακ. Μετά την κατανάλωση ζάχαρης, το πάγκρεας απελευθερώνει ινσουλίνη για να βοηθήσει στη μεταφορά γλυκόζης στα κύτταρα, πράγμα που σημαίνει ότι ενδέχεται να νιώσετε έντονη ενέργεια. Μόλις εξαντληθεί, θα βιώσετε μια πτώση στην ενέργειά σας καθώς το σώμα απαιτεί περισσότερη ζάχαρη για να ξεκινήσει ξανά τον κύκλο. 

4. Απρόσμενο φούσκωμα

Τα λιγότερο επιθυμητά βακτήρια παράγουν αέρια όταν ζυμώνουν τα άπεπτα τρόφιμα μας στο παχύ έντερο. Τα κακά βακτήρια του εντέρου αγαπούν ιδιαίτερα την κατανάλωση σακχάρων, ενώ τα ευεργετικά bifidobacteria, που αγαπούν τα λαχανικά, δεν πιστεύεται ότι παράγουν αέρια. Η υπερπαραγωγή αερίων μπορεί να οδηγήσει σε πόνο μετά το φαγητό και δυσάρεστο φούσκωμα.

5. Αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό σύστημα

Γνωρίζατε ότι το 70% του ανοσοποιητικού μας συστήματος βρίσκεται στο έντερο και υποστηρίζεται από ευεργετικά βακτήρια του εντέρου; Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρήσετε μια ισορροπία καλών βακτηρίων. Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, ωστόσο, θα τροφοδοτήσει τα λιγότερο επιθυμητά βακτήρια και συνεπώς επηρεάζει πόσο καλά λειτουργεί το ανοσοποιητικό σύστημα.

6. Αϋπνία

Η κατανάλωση ζαχαρούχων τροφών αργά το βράδυ θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της ενέργειας σε μια στιγμή που θα πρέπει να επικεντρωθείτε στην επιβράδυνση των ρυθμών και στην προετοιμασία του σώματος για ξεκούραση. Εάν δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε τα βράδια, τότε η μείωση της ζάχαρης στη διατροφή σας μπορεί να βοηθήσει σημαντικά.

7. Αύξηση του βάρους

Η γλυκόζη είναι μια σημαντική πηγή ενέργειας για το σώμα, αλλά εάν δεν χρησιμοποιείται αμέσως ως ενέργεια, το σώμα αποθηκεύει περίσσεια στο ήπαρ, στους μύες ή ως λίπος στη μέση. Η αποθήκευση γλυκόζης ήταν ευεργετική για τον άνθρωπο των σπηλαίων, αλλά σήμερα η έλλειψη τροφής είναι σπάνιο πρόβλημα, επομένως καταλήγουμε να αποθηκεύουμε περισσότερη γλυκόζη ως λίπος στη μέση.