Tα superfoods του φθινοπώρου

Οι τροφές της εποχής που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σας.

Η θερμοκρασία έχει αρχίσει να πέφτει, η μέρα μικραίνει και όλα στην ατμόσφαιρα δείχνουν ότι το φθινόπωρό είναι εδώ. Μαζί όμως με το cocooning και τις βραδιές με κουβερτούλα στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση το φθινόπωρο σηματοδοτεί και το ξεκίνημα των ιώσεων. Ευτυχώς, η φύση μας έχει προμηθεύσει με όλα όσα έχει ανάγκη ο οργανισμός μας για να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας, χάρη στα superfoods του φθινοπώρου.

Επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά εποχής εξασφαλίζουμε τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε για μείνουμε μακριά από ιώσεις –αρκεί φυσικά να τηρήσουμε και τα υπόλοιπα μέτρα προστασίας, όπως το πλύσιμο των χεριών, η χρήση μάσκας, η μέτριας έντασης άσκηση και ο καλός ύπνος.

Αυτά είναι τα superfoods του φθινοπώρου

Πορτοκάλι

Ένα ποτήρι φρεσκοστυμμένη πορτοκαλάδα είναι ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις την ημέρα σου. Τα πορτοκάλια είναι πλούσια σε βιταμίνη C, για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, αλλά και καροτενοειδή (α και β καροτίνη) τα οποία ο οργανισμός μετατρέπει σε βιταμίνη Α.. Ένα ποτήρι πορτοκαλάδα εξασφαλίζει το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης βιταμίνης C

Ρόδι

Θεωρούνται ένα από τα φρούτα με τις πιο ευεργετικές ιδιότητες. Έχει αντιμικροβιακή δράση και βιταμίνη C, γι’ αυτό μας βοηθάει να μείνουμε μακριά από ιούς και μικρόβια. Μπορείς να πιεις το χυμό του ή να το προσθέσεις σε σαλάτες και smoothies. 

Σκόρδο

Μπορεί να είναι κάτι που βρίσκουμε εύκολα στην αγορά καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, όμως το σκόρδο είναι στην εποχή του στο φθινόπωρο. Περιέχει αλλισίνη, μια ουσία που ενισχύει το ανοσοποιητικό αλλά και μειώνει την ένταση των συμπτωμάτων της γρίπης και του κρυολογήματος.

Γλυκοπατάτα

Το πορτοκαλί χρώμα της οφείλεται στη βήτα-καροτίνη, που μετατρέπεται στον οργανισμό σε βιταμίνη Α. Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Α έχουν συνδεθεί με ανίσχυρο ανοσοποιητικό, οπότε είναι σημαντικό να εξασφαλίζουμε την ποσότητα που ο οργανισμός μας έχει ανάγκη.

Κράνα (cranberries)

Αυτά τα μικροσκοπικά φρούτα είναι εξαιρετικά πλούσια σε βιταμίνη C και πολυφαινόλες που ενισχύουν την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού και δρουν ενάντια στις ελεύθερες ρίζες. Μπορείτε να τα απολαμβάνετε και αποξηραμένα όλο το χρόνο.

Κολοκύθα

Πολύ πλούσια σε βήτα-καροτίνη, η κολοκύθα είναι μια εξαιρετικά νόστιμη προσθήκη τόσο σε αλμυρές όσο και σε γλυκές συνταγές. Επίσης, περιέχει βιταμίνη C.

Πηγή: Madamefigaro.gr