2022 | Η χρονιά του ευέλικτου στιλ

Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει τη μόδα του 2022;

Η μόδα είναι μία από τις βιομηχανίες με τους πιο γρήγορους ρυθμούς, με κάθε σεζόν να φέρνει νέες τάσεις και στιλ ρούχων. Καθώς μπαίνουμε σε μια νέα χρονιά τόσο οι επαγγελματίες όσο και οι καταναλωτές αρχίζουν να παρατηρούν πώς θα διαμορφωθεί η μόδα το 2022. Ωστόσο, η φετινή χρονιά φαίνεται να είναι ήδη αξιοπρόσεκτη. Με έναν συνδυασμό επιστροφής στην κανονική ζωή και περιορισμών κατά του κορονοϊού, καθώς και με όλα τα πρόσφατα κοινωνικά και τεχνολογικά γεγονότα, το μέλλον της γκαρνταρόμπας μας διαμορφώνεται ώστε να είναι το πιο ποικιλόμορφο, προσαρμοστικό και βιώσιμο που είχαμε δει ποτέ.

 

Μετά από σχεδόν δύο χρόνια και αλλεπάλληλα lockdowns, οι άνθρωποι νιώθουν την ανάγκη να κοινωνικοποιηθούν με κάθε ευκαιρία και ως συνέπεια οι μαξιμαλιστικές σιλουέτες που ενισχύουν το σεξαπίλ θα είναι δημοφιλείς καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Οι παγιέτες και τα στρας βρίσκονται στο επίκεντρο, σε συνδυασμό με τον απόλυτο ήρωα του 2022, τις μίνι φούστες. Αλλά το πάρτι δεν σταματά εκεί, καθώς η συνεχιζόμενη επιστροφή των δεκαετιών του '90/2000, όπως αποτυπώθηκε καλύτερα από τον οίκο Blumarine, εμπνέει και πολλές άλλες τάσεις. Προκλητικά κοψίματα, κρόσσια, σουτιέν ως τοπ και χαμηλοκάβαλα τζιν παντελόνια αναμένεται να γίνουν οι καλύτεροι μας φίλοι. Στον αντίποδα το preppy στιλ, που έγινε εξαιρετικά δημοφιλές μέσω του TikTok, είναι επίσης ένα μεγάλο trend το οποίο φέρνει μεγάλα πουκάμισα με κουμπιά ή και κλασικές ζακέτες που συνδυάζονται με τα πάντα, από μίνι φούστες μέχρι φαρδιά παντελόνια.

Διαβάστε Επίσης

Πραγματικά, αν κάτι χαρακτηρίζει τη νέα χρονιά, αυτό είναι οι ακραίες αντιθέσεις: τα micro blazers συνυπάρχουν με μεγάλα σακάκια ενώ οι τσάντες XXL σε έντονα χρώματα βρίσκονται δίπλα στις μικροσκοπικές τσάντες που έχουμε δει να γίνονται τάση τα τελευταία χρόνια. Στον ίδιο τόνο, οι λάτρεις των παπουτσιών, αναμένουν την επιστροφή των μεγάλων πλατφορμών (από του οίκους του Versace, Valentino) ενώ όμως εξακολουθούν να μην αφήνουν τα preppy loafers και τα αθλητικά τους. Απελευθερωμένο από τις αυστηρές τάσεις και τα στερεότυπα φύλου, αυτή τη χρονιά το στιλ φαίνεται να προσαρμόζεται στις ανάγκες μας.

 

Όμως, ενώ το επίσημο ντύσιμο θα είναι μια τάση, το αθλητικό στιλ θα εξακολουθήσει να υπάρχει. Πράγματι, οι καταναλωτές είναι πλήρως συνηθισμένοι στο να φοράνε ρούχα που τούς επιτρέπουν να νιώθουν ελεύθεροι ειδικά αν εργάζονται από το σπίτι. "Το athleisure είναι εδώ για να μείνει καθώς οι συμπεριφορές των καταναλωτών αντικατοπτρίζουν την επιθυμία μας να ενσωματώσουμε αθλητικές δραστηριότητες και δραστηριότητες φυσικής κατάστασης στην καθημερινή μας ρουτίνα. Η άσκηση θα είναι πάντα μια από τις λίγες διεξόδους και επομένως μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων. Ωστόσο, τελευταία τα αθλητικά ρούχα έχουν πάρει μια νέα στροφή, εμπνευσμένη από την έκφραση, τις αξίες και τον πολιτισμό. Επιδιώκουμε να το ενσωματώσουμε αυτό με τα σχέδιά μας που τροφοδοτούνται από τους θρύλους της ιστορίας και του αθλητισμού”, θα μας πει η Ashley McDonnell, συνιδρύτρια της ιρλανδικής μάρκας αθλητικών ειδών Keohane Athletic Club.

Keohane Athletic Club

Για τα αθλητικά ρούχα, φαίνεται ότι το μέλλον διαγράφεται γύρω από την αίσθηση κοινότητας και τα αντικείμενα με μια μοναδική αίσθηση ταυτότητας. Ακόμη και απλά κομμάτια όπως τα φανελάκια και τα αθλητικά σουτιέν, σχεδιάζονται πλέον με ιδιαίτερη λαιμόκοψη (βαθιά, καρδούλα, με έναν ώμο) και φρέσκα υφάσματα (με ραβδώσεις, δέρμα), καθιστώντας τα πιο τολμηρά από ποτέ. Τα αθλητικά παπούτσια εξελίσσονται πέρα ​​από το να είναι απλά δημοφιλή στα social media και ερμηνεύονται ξανά με πιο περίπλοκους τεχνικούς τρόπους. Θα τα δούμε πλέον κατασκευασμένα από premium υφάσματα (λουστρίνι, με διαφάνειες, βελούδο), εμπνευσμένα από vintage στιλ, με οικολογικά υλικά ή ακόμη και με εξατομικευμένα κεντήματα.

 

Και σαν να μην ήταν αρκετά περίπλοκες οι τάσεις της φυσικής μόδας για το 2022, μια εντελώς νέα διάσταση προστίθεται στο μείγμα. Η άνοδος της ψηφιακής μόδας μέσω ηλεκτρονικών παιχνιδιών και διαφορετικών Metaverses, αρχίζει να απαιτεί από τα avatar μας να φορούν εικονικά ρούχα. Παρόλο που οι μεγάλοι οίκοι μόδας ξεπουλούν ήδη τις limited edition συλλογές τους με NFT και phygital προϊόντα, η μεγάλη έκρηξη σε αυτόν τον κλάδο αναμένεται μόλις οι γίγαντες τεχνολογίας όπως η Apple και η Microsoft θα κυκλοφορήσουν τελικά την επόμενη γενιά γυαλιών εικονικής πραγματικότητας. Στη συνέχεια, οι χρήστες θα μπορούν να βιώσουν το διαδίκτυο (Web3.0) ως ενσωματωμένοι σε αυτό ή ως μια επικάλυψη στον φυσικό κόσμο, πράγμα που σημαίνει ότι μια νέα εικονική γκαρνταρόμπα θα γίνει αμέσως αναγκαιότητα.

 

Σε μια περίοδο τεράστιων αλλαγών, είναι λογικό η γκαρνταρόμπα μας να διαθέτει μία ευρεία γκάμα ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν. Vintage και νέα προϊόντα, σκανδαλώδη ρούχα για πάρτι και άνετα αθλητικά, υπερμεγέθη και κολλητά, φυσικά και ψηφιακά. Φέτος θα τα δούμε όλα. Δε μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε: φτάσαμε επίσημα στην εποχή όπου οι ανάγκες των καταναλωτών υπαγορεύουν τη μόδα αντί για το αντίστροφο; 

Διαβάστε Επίσης