Un Château | Η συλλογή Valentino που εστιάζει την απλότητα της Couture

O Pierpaolo Piccioli παρουσίασε μία ακόμα συλλογή Υψηλής Ραπτικής που κέρδισε τον ενθουσιασμό.

Στη συνείδηση των fashion afficionados η Υψηλή Ραπτική είναι συνδεδεμένη με τη μαγεία που προσφέρουν οι περίπλοκες κατασκευές, η εκκεντρικότητα και η υπερβολή, η αίσθηση ότι μία δημιουργία είναι κάτι περισσότερο απ' ένα απλό ρούχο για να φορεθεί. Το "έργα τέχνης " και η "φαντασμαγορία" περιγράφουν συχνά καλύτερα αυτό που παρουσιάζουν οι haute couture συλλογές. Μόνο που αυτή η αντίληψη αποτελεί μία παρανόηση, γιατί στην ουσία της η υψηλή ραπτική αφορά τη δεξιοτεχνία στην κατασκευή και οι αυθεντικοί couturier έφτιαχναν πάντα ρούχα (κατά παραγγελία) για να φορεθούν. Στην ουσία, λοιπόν, της haute couture ραπτικής εστιάζει ο Pierpaolo Piccioli με τη νέα του συλλογή Valentino για τη σεζόν Φθινόπωρο - Χειμώνας 2023-2023, η οποία παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι. 

Château de Chantilly: μία τοποθεσία με συμβολικό χαρακτήρα 

Πριν εξετάσουμε την ιδέα πάνω στην οποία στηρίζει τη δημιουργική του σκέψη ο creative director του οίκου, αξίζει να αναφερθεί κανείς στον τόπο διεξαγωγής του show που η επιλογή του έρχεται να υπογραμμίσει μία άλλη κεντρική αξία του σχεδιαστή, τον εκδημοκρατισμό της μόδας. Το show του Valentino φιλοξενήθηκε στο εμβληματικό Château de Chantilly, ή Κάστρο του Σαντιγί, το οποίο μάλιστα ενέπνευσε και τον τίτλο της collection, "Un Château". To ιστορικό κάστρο του 14ου αιώνα που βρίσκεται στην πόλη Chantilly έξω από το Παρίσι υπήρξε πόλος έλξης της γαλλικής αριστοκρατίας. Οι γιορτές που διοργάνωνε στις αυλές και τους κήπους του ο διάσημος ένοικος του Μεγάλος Κοντέ συναγωνίζονταν σε λαμπρότητα εκείνες του ανακτόρου των Βερσαλλιών, ενώ το Κάστρο στεγάζει σήμερα μία από τις μεγαλύτερες συλλογές από πίνακες ζωγραφικής στη Γαλλία και μια βιβλιοθήκη με σπάνια βιβλία. 

Ο Pierpaolo Piccioli, λοιπόν, επιλέγει ως σκηνικό αυτό το σύμβολο της ελίτ για να επαναπροσδιορίσει την ιστορία του και να την ξαναγράψει ανοίγοντας μία πλατφόρμα διαλόγου πιο ισότιμη και δεκτική. "Το Château" μετονομάζεται σ' "Ένα Château", ανώνυμο, απροσδιόριστο και παγκόσμιο. Ανοιχτό σε όλους

Διαβάστε Επίσης

Η συλλογή

"Η απλότητα είναι η λύση της πολυπλοκότητας". Ο  Pierpaolo Piccioli δανείστηκε τα λόγια του γλύπτη και ζωγράφου Constantin Brancusi για να εξηγήσει στους δημοσιογράφους που βρέθηκαν στα παρασκήνια του show την ιδέα στην οποία εστιάζει η νέα haute couture συλλογή Valentino: την απλότητα που όμως κρύβει δεξιοτεχνία. Το πρώτο look της συλλογής, με το οποίο άνοιξε το show η Kaia Gerber, δεν θα μπορούσε να είναι πιο ενδεικτικό: λευκό oversized πουκάμισο, τζιν παντελόνι και statement αξεσουάρ. Το τζιν, βεβαίως, που φοράει η Gerber δεν είναι ένα απλό τζιν, κρύβει τεράστια τεχνική από πίσω του αφού αποτελεί αναδημιουργία με μεταξωτό ύφασμα ενός κλασικού Levi’s  και είναι κεντημένο με μικροσκοπικές μαργαριταρένιες χάντρες οι οποίες βάφτηκαν σε 80 διαφορετικές αποχρώσεις του indigo για να αναπαραστήσουν την όψη του ντένιμ. 

Αν κάτι σας θυμίζει αυτό, δεν κάνετε λάθος: ο Matthieu Blazy δημιούργησε τζιν και tank top από δέρμα για την Bottega Veneta στην πρώτη του συλλογή για το brand, και ναι, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι έβαλε ένα σημαντικό λιθαράκι (τότε, τον Φεβρουάριο του 2022 με τη συλλογή Fall -Winter 2022- 2023) σ' αυτό που έχει καθιερωθεί στη μόδα του 2023 ως "ήσυχη πολυτέλεια". Ο Piccioli, λοιπόν, φαίνεται να δανείζεται εκείνη την πρώιμη ιδέα και να τη μεταφέρει ένα επίπεδο παραπάνω, στην haute couture

To τζιν του πρώτου look δεν ήταν το μοναδικό που περιελάμβανε η συλλογή, ακολουθεί ένα ακόμα με περίτεχνο χρυσό κέντημα στον καβάλο και ... αυτό ήταν, τέλος ωδή στην απλότητα μέσα από τα προφανή. Ο πρώτος λόγος ανήκει φορέματα της συλλογής- για τα οποία, εξάλλου, ο οίκος Valentino πάντα θα κεντρίζει το ενδιαφέρον (ιδίως, του red carpet). Βασικό τους χαρακτηριστικό τα δεξιοτεχνικά ντραμπέ και τα bias cut κοψίματα, η ελαφρότητα τους στην κίνηση ακόμα κι όταν δείχνουν εξαιρετικά στιβαρά και ογκώδη, τα περίτεχνα "δεσίματα", τα θεσπέσια χρώματα (το κόκκινο, το ροζ, το πράσινο, αλλά και το cobalt blue στο οποίο η συλλογή αφιερώνει πολύ χώρο και διάθεση) και φυσικά, οι χειροποίητες λεπτομέρειες που μεταμορφώνουν ακόμα ένα απλό μίνι cutout φόρεμα σε ...μεγαλειώδες σύνολο χάρη στη προσθήκη φτερών. Οι τεχνικές που κουβαλούν αυτές οι δημιουργίες, ακόμα και όταν δείχνουν εξαιρετικά minimal, είναι η υψηλή ραπτική. Αυτό μας λέει ο Piccioli. 

Το ροκοκό στιλ (που χαρακτηρίζεται από εξτραβαγκάντζα) στη διακόσμηση των δωματίων του Château de Chantilly φαίνεται ότι έχει εμπνεύσει σειρά από μοτίβα και "κοψίματα" σε κάποια από τα looks της συλλογής, τα οποία δείχνουν τόσο σύγχρονα και ανάλαφρα, έχοντας ωστόσο δανειστεί κάτι από ένα πολύ μακρύ παρελθόν. Προσθέστε σ' αυτή τη διαπίστωση και τα XXL chandelier σκουλαρίκια που συμπληρώνουν τα περισσότερα σύνολα - ακόμα και αυτά με τα jeans- και το ταξίδι στην εποχή της γαλλικής αναγέννησης μοιάζει πραγματικά να φλιτάρεται μέσα από την έννοια που έχει αποκτήσει σήμερα η χλιδή: αυτή της υποσημείωσης και όχι του κυρίως κειμένου. 

Ο Pierpaolo Piccioli με κάθε συλλογή του για το Valentino φαίνεται να θέλει να δώσει έμφαση σ' αυτά που έχουν σημασία: τα ρούχα που μπορούν να φορεθούν (ακόμα και της haute couture), τους ανθρώπους που τα δημιουργούν [ Σημ. για μία ακόμα φορά στη λήξη του show περπάτησε στην πασαρέλα μαζί με όλη την ομάδα του ατελιέ του] και το σε ποιους απευθύνεται η μόδα και τι οφείλει να εκπροσωπεί. Η "Un Château" είναι ένα ακόμα κεφάλαιο του μανιφέστο του. 

Τα looks της συλλογής 

V