Ένα avatar θα φορέσει τη νέα couture συλλογή του οίκου Ralph & Russo

Η εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα θα παρουσιαστεί εξ ολοκλήρου την ερχόμενη Δευτέρα.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Την επόμενη Δευτέρα θα δούμε το λανσάρισμα της πρώτης ψηφιακής Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής, η οποία θα πραγματοποιηθεί τις μέρες που κανονικά θα βλέπαμε τα shows  στο Παρίσι. Αντί γι’ αυτό λοιπόν πολλά γνωστά brands, που κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις συλλογές τους, θα συμμετέχουν στην εν λόγω εβδομάδα μόδας παρουσιάζοντας ένα διαφορετικό θέαμα για τον τύπο, τους πελάτες τους και φυσικά το ευρύ κοινό. Έτσι στα πλαίσια αυτού του digital event ο βρετανικός οίκος Ralph & Russo τόλμησε κάτι τελείως διαφορετικό, δημιουργώντας ένα avatar, το οποίο θα φορέσει την couture συλλογή του. 

"Πάντα με εντυπωσίαζε ο ψηφιακός κόσμος και η τεχνητή νοημοσύνη" είπε η Tamara Ralph. "Η AI είναι μια διάσταση που πάντα με ενδιέφερε και προσπαθούσα να εξερευνήσω, όμως οι πρόσφατες συνθήκες είναι που τελικά με έκαναν να καταλάβω πως ήρθε η ώρα να ασχοληθώ μ’ αυτό."

Ένα avatar θα φορέσει τη νέα couture συλλογή του οίκου Ralph & Russo

Μετά από μήνες αναγκαστικού lockdown σε όλο τον κόσμο, και με την επιβεβλημένη κοινωνική αποστασιοποίηση, το να διοργανωθεί ένα φυσικό show με κανονικό κοινό αυτόν τον μήνα ήταν πραγματικά αδύνατο. Ο οίκος Ralph & Russo το είδε σαν μια ευκαιρία να ανακαλύψει έναν τελείως νέο κόσμο. 

"Σε εποχές σαν αυτή, πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό, όχι μόνο να εξελίσσεσαι, αλλά και να καινοτομείς. Ενθουσιάστηκα με την προοπτική να κάνουμε κάτι για το brand μας και ειδικά για την Υψηλή Ραπτική, κάτι που θα ξεπερνούσε τα όρια. Και παρόλο που τα avatars δεν είναι κάτι νέο, θεωρώ ότι δεν είναι κάτι που έχει εφαρμοστεί στην couture, με δεδομένη τη χαρακτηριστική φύση της που επικεντρώνεται στις λεπτομέρειες, το craftsmanship και τις ιδιαίτερες τεχνικές." 

Όταν ήρθε η ώρα να δημιουργηθεί το avatar λοιπόν η Ralph λέει πως είχε μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα για το ποια ήθελε να είναι αυτή η γυναίκα και το τι θα αντιπροσώπευε. 

"Η διαδικασία να επιλέξουμε και να χτίσουμε το avatar μας, που τη λένε Hauli, ένα παραδοσιακό Σουαχίλι όνομα, συνώνυμο με τη δύναμη, ήταν πολύπλοκη αλλά πραγματικά εντυπωσιακή. Όλα ξεκίνησαν με την έμπνευση, όπως συμβαίνει και σε μια απλή συλλογή, σκεφτόμασταν πώς θα θέλαμε να είναι, και πώς θα της δώσουμε "σάρκα και οστά". Θέλησα να είναι μια όμορφη μαύρη γυναίκα που θα ήταν εμπνευσμένη και θα ενσάρκωνε όλες αυτές τις γυναίκες που αλλάζουν ζωές σε κάθε γωνιά του κόσμου."

"Αντιπροσωπεύει το ίδιο το brand και τις αξίες που πρεσβεύουμε. Είναι η απόλυτη μοντέρνα γυναίκα, που συνδυάζει το παλιό και το νέο, την κομψότητα και τη δύναμη, και επίσης κάνει μια ισχυρή δήλωση στα πλαίσια της προσπάθειας του brand να εμπνεύσει την αλλαγή. Όταν αυτές οι λεπτομέρειες λοιπόν έγιναν συγκεκριμένες, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με ένα agency για να φτιάξουμε μια βάση για τη Hauli, η οποία τελικά εξελίχθηκε στο τελικό avatar.”

Ralph & Russo

H Ralph εξηγεί πως το να μετατρέψει τη Hauli σε ένα πλήρες avatar που φοράει τη συλλογή, ήταν με μακρά και πολύπλοκη διαδικασία. Η ιδιαιτερότητα που έχουν τα couture κομμάτια απεικονίστηκε με τον καλύτερο τρόπο στην οθόνη καθώς κάθε λουλούδι ή διακοσμητικό στοιχείο τοποθετήθηκε ξεχωριστά πάνω της. "Χρειάστηκε πολύς χρόνος, αλλά άξιζε τον κόπο" λέει. 

Αυτή η αναγκαστική ευκαιρία να εξερευνηθεί το digital, μπορεί να ήρθε εξαιτίας της πρόσφατης κρίσης φυσικά, όμως η αλήθεια είναι πως η αδυναμία να διοργανωθούν fashion shows δεν ήταν ο μοναδικός περιορισμός που τέθηκε στους οίκους λόγω της πανδημίας. Τα ατελιέ ήταν κλειστά και το προσωπικό τους έμενε σπίτι, έτσι το να σχεδιαστούν και να ραφτούν οι συλλογές μετατράπηκε σε μια μεγάλη πρόκληση. Στον Ralph & Russo αυτό σήμαινε απευθείας πως πρέπει να βρεθεί ένας νέος τρόπος για να δουλεύει. 

"Όπως όλα τα brands, έτσι και εμείς, αντιμετωπίσαμε προκλήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι που σημαίνει ότι έπρεπε να προσεγγίσουμε τη δημιουργική διαδικασία με διαφορετικό τρόπο. Για παράδειγμα το να προμηθευτούμε υφάσματα από τους συνεργάτες μας σε Γαλλία και Ιταλία ήταν εξαιρετικά δύσκολο μιας και αυτές οι χώρες χτυπήθηκαν πολύ έντονα από την πανδημία. Οπότε εναλλακτικά αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε ό,τι υπήρχε στην αποθήκη μας. Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε ένα τεράστιο δωμάτιο γεμάτο με υπέροχα υφάσματα, από τα οποία μπορούσαμε να επιλέξουμε, και έτσι αυτό δεν μας περιόρισε καθόλου” λέει η Ralph.

ralph-russo-sketch

"Μία άλλη πρόκληση ήταν το ότι δεν μπορούσα να δουλέψω με τις ομάδες μου, ενώ συνήθως περνάμε τις περισσότερες μέρες δημιουργώντας μαζί, κάνουμε σχέδια, αλλαγές, το fitting και όλα όσα συνεπάγονται. Ανησυχούσα πολύ για το πώς θα γίνουν αυτά αν δουλεύουμε από μακριά. Παρόλα αυτά και πάλι έπρεπε να προσαρμοστούμε, να γίνουμε ευέλικτοι και να συνηθίσουμε να δουλεύουμε κοντά μεν, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Τα μίτινγκ έγιναν βίντεο κλήσεις, όπου μπορούσαμε να μοιραστούμε σχέδια, ενώ σιγά σιγά αρχίσαμε να ανταλλάζουμε mails όταν αυτό ήταν δυνατό. Εν ολίγοις θα έλεγα πως καταφέραμε να δουλέψουμε καλά αρκετά γρήγορα, γιατί έπρεπε να το κάνουμε."

Η κατάσταση οδήγησε σε πολλές προσωρινές αλλαγές στον τρόπο που δουλεύουμε, και στο πώς παρουσιάζονται οι συλλογές, αλλά παρόλο που όλα έγιναν εξαιτίας της πανδημίας, κάποια από αυτά, ήρθαν για να μείνουν. Η Ralph πιστεύει ότι αυτό βρίσκει κυρίως εφαρμογή στον εκσυγχρονισμό των fashion shows. 

ralph-russo-sketch

"Θεωρώ ότι η ένωση αυτών των δύο κόσμων, του παραδοσιακού και του ψηφιακού, ήταν απαραίτητη και η πανδημία την επιτάχυνε. Το τρέχον κλίμα υπογράμμισε τη σημασία του ψηφιακού καναλιού και τώρα για κάθε brand είναι σημαντικό να ενεργοποιηθεί και να φτιάξει μοναδικό περιεχόμενο για να συνδεθεί με το κοινό του ψηφιακά. Αυτό ήταν πάντα πρωτεύον για εμάς, αλλά τους περασμένους μήνες ήρθε ακόμα πιο έντονα στο προσκήνιο. Επιπλέον διασκέδασα πολύ στη διαδικασία και το βρήκα σαν μια ευκαιρία να μάθω. Οι ευκαιρίες που δίνονται σ’ αυτό το χώρο είναι απεριόριστες και επιτρέπουν ατελείωτη δημιουργικότητα."

"Το να κάνουμε τα ψηφιακά μέσα προτεραιότητα θα είναι η νέα μας κανονικότητα και πιστεύω πως αυτό θα επεκταθεί σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι πως έχει μεγάλη αξία το να συνδέεσαι με τους πελάτες και το κοινό σου και στην πραγματικότητα, οπότε θεωρώ πως το μέλλον θα πρέπει να βρούμε την ισορροπία ανάμεσα στους δύο κόσμους με τον πιο υπεύθυνο τρόπο."

Ολόκληρη η autumn/winter 2020 couture συλλογή του Ralph & Russo θα αποκαλυφθεί τη Δευτέρα, 6 Ιουλίου στα κανάλια του οίκου αλλά και στην πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει η ίδια η Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής.