4 λόγοι υγείας για να βάλετε τη yoga στη ζωή σας – με επιστημονικές αποδείξεις

Ανακαλύψτε με ποιους τρόπους η γιόγκα κάνει καλό και στην υγεία σας.

HARPER'S BAZAAR TEAM

Η yoga είναι μια πρακτική που συνδέεται με την εξέλιξη του σώματος και του νου. Μία όχι-τόσο-γνωστή επίδρασή της όμως είναι στην υγεία μας. "Η γιόγκα είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να βελτιώσεις τη φυσική κατάσταση και την ευλυγισία σου, αλλά είναι πολύ περισσότερα από μια εντυπωσιακή στάση" εξηγεί η Koya Webb, πιστοποιημένη δασκάλα yoga, health coach και συγγραφέας. "Πολλοί άνθρωποι δεν το γνωρίζουν -μέχρι να το βιώσουν- πως η γιόγκα είναι βαθιά και θεμελιωδώς θεραπευτική. Ανακουφίζει το άγχος, αποτοξινώνει και μας ενδυναμώνει σωματικά, διανοητικά και πνευματικά".

4 λόγοι υγείας για να δοκιμάσετε yoga

Υγιής σπονδυλική στήλη

Μελέτη του 2011 σύγκρινε απεικονιστικές εξετάσεις της σπονδυλικής στήλης δασκάλων γιόγκα με εκείνες ανθρώπων που δεν την εξασκούν. Το αποτέλεσμα; Οι yogis είχαν πιο δυνατή σπονδυλική στήλη και λιγότερες εκφυλιστικές βλάβες στους μεσοσπονδύλιους δίσκους.

Συγκέντρωση και διανοητική υγεία

Δυσκολεύεστε να συγκεντρωθείτε; Θέλετε να βελτιώσετε τη δεξιότητα αυτή, να επεξεργάζεται πιο γρήγορα ο εγκέφαλός σου πληροφορίες και να ενισχύσετε τη διανοητική σας λειτουργία; Σύμφωνα με αυτή την ανασκόπηση μελετών, απλά ξεδιπλώστε το στρώμα σας.

Καλύτερος ύπνος

Θέλετε μια πραγματική και επιστημονική απόδειξη από τα οφέλη της γιόγκα; Yogis που ρωτήθηκαν για την ποιότητα του ύπνου τους, πάνω οι μισοί είπαν ότι κοιμούνται καλύτερα χάρη στην πρακτική τους.

Δυνατή καρδιά

Πλησιάζετε ή έχετε μπει στην εμμηνόπαυση; Τότε είναι ακόμη πιο σημαντικό να δοκιμάσετε τη γιόγκα αφού στη φάση αυτή της ζωής σας έχετε αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα. Συστηματική αναθεώρηση και μετά-ανάλυση μελετών βρήκε "πολλά υποσχόμενα στοιχεία" για την ικανότητα της γιόγκα να ενισχύει την υγεία της καρδιάς. Η πρακτική βοήθησε στη βελτίωση του δείκτη μάζας σώματος, των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης.

Ενεργό πεπτικό σύστημα

Ίσως χάρη στη σύνδεση ανάμεσα στον εγκέφαλο και το έντερο, η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει την πέψη. Μια μικρή μελέτη βρήκε πως η πρακτική βοήθησε ανθρώπους με χρόνια δυσκοιλιότητα -και βελτίωσε τόσο τη φυσική όσο και την ψυχική τους υγεία. Ωστόσο χρειάζεται περισσότερη έρευνα.

Πηγή: Shape.gr